مشارکت 25 هزار و 939 کانون در اجرای طرح ملی ایران قوی/ برپایی کاروان شادی انقلاب


مشارکت 25 هزار و 939 کانون در اجرای طرح ملی ایران قوی/ برپایی کاروان شادی انقلاب

سعادتی با اشاره به مشارکت 25 هزار و 939 کانون فرهنگی هنری در اجرای طرح ملی«ایران قوی» گفت:کاروان های شادی انقلاب توسط کانون های مساجد کشور و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایام الله دهه فجر انقلاب راه اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی» در نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز(۷ بهمن ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار شد، با بیان اینکه عمق بخشی و ارتباط نسل امروز یعنی دهه هشتادی ها و دهه نودی ها با اصول و دستاوردها و پیام انقلاب اسلامی دغدغه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما در بزرگداشت انقلاب اسلامی است، گفت: به همین منظور از خرداد ماه امسال یک کارگروه و اتاق های فکری برای این کار تشکیل شد و بر اساس آن مقرر شد طرح ایران قوی اجرا شود که اجرای آن از هفته دفاع مقدس امسال شروع شد و تا 22 بهمن ادامه دارد.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: 25 هزار و 939 کانون در قالب 40 عنوان و 12 رواق برنامه ایران قوی را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: بیش از 400 هزار نفر تاکنون در اجرای این طرح شرکت کرده اند که 72 هزار و 852 نفر در حوزه کتاب و کتابخوانی، 149 هزار و 148 نفر در حوزه آموزش و کارآفرینی شرکت کرده اند.

سعادتی گفت: 16 هزار و 291 اثر هنری در رشته های مختلف همچون فیلم، سرود، شعر و ادبیات به دبیرخانه طرح ایران قوی رسیده است. همچنین سه هزار و 672 طرح و ایده نیز به دست ما رسیده است.

برپایی کاروان شادی انقلاب

وی با بیان اینکه طرح ایران قوی برنامه ویژه ستاد کانون های مساجد کشور در سال جاری و همچنین در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است و سامانه ویژه ای برای آن طراحی شده است؛ اضافه کرد: 1238 نفر رابط فهما اجرای این کار را در سطح محلات پیگیری کرده اند، 500 کارشناس در استان ها و 67 نفر نیز در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح ایران قوی و ارزیابی آن نظارت دارند. همچنین داوران ویژه ای همچون محمد اصفهانی، گلریز و قائمیان داوری آثار رسیده را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما گفت: کاروان های شادی و کاروان انقلاب توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی راه اندازی خواهند شد.

سعادتی ادامه داد: همه کانون های فرهنگی هنری مساجد از سراسر کشور ویژه برنامه هایی در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خواهند داشت که هم در فضای مجازی و هم در فضای مساجد و محیط پیرامون آن خواهد بود که طبیعتا در فضاهایی غیر از فضای مجازی رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت جدی مد نظر قرار می گیرد.

اجرای سرود در ۱۲ و ۲۲ بهمن

سعاتی در ادامه با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال نیز ویژه برنامه هایی در حوزه سرود خواهند داشت، گفت: سال گذشته سرود چهل هزار نفری را اجرا کردیم و امسال سه قطعه در دهه فجر به ویژه در روزهای 12 و 22 بهمن توسط کانون های مساجد اجرا می شود.

کسب رتبه بچه های کانون های مساجد در جشنواره های مقاومت و عمار

وی اظهار کرد: مستند اکران ما ساخت کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی مسجد امام حسین (ع) جهرم است؛ ضمن اینکه سه مورد از آثار کانون های مساجد در جشنواره های مقاومت و عمار حائز رتبه های برتر شدند.

آمادگی برای دریافت ایده و طرح ها

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در پایان آمادگی این ستاد برای دریافت نظرات، طرح ها و ایده های سایر دستگاه های عضو کارگروه مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت