تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی مطالبه مردم سمیرم است


تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی مطالبه مردم سمیرم است

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان یک مطالبه مردمی است.

اصغر سلیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه اخیر با وزیر بهداشت و درمان، ارتقای سطح کمی و کیفی زیرساخت‌های مرتبط با سلامت جامعه به عنوان خواسته مردم سمیرم مطرح شد .

وی خاطر نشان کرد: تکمیل احداث ساختمان دیالیز بیمارستان سیدالشهدا(ع) نیازمند اختصاص اعتبار بیشتر است و این در حالی است که حدود ۱۵ میلیارد ریال از ابتدای سال گذشته تا امروز برای ساخت این مجموعه با کمک خیران هزینه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: برای احداث کامل ساختمان بخش دیالیز بیمارستان، ۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با قول دکتر نمکی وزیر بهداشت بخشی از این اعتبار در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

سلیمی تکمیل پانسیون‌های پزشکان و همچنین ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان را دیگر موضوع مطرح شده در نشست با وزیر بهداشت عنوان کرد و گفت: افزون بر ۱۳ میلیارد ریال برای ساخت پانسیون‌ها و حدود ۳۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت ساختمان اداری و سالن بزرگ اجتماعات شبکه بهداشت صرف شده است.

به گفته وی،احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ ونک با توجه به فاصله این شهر از مرکز شهرستان و همچنین تجهیز بیمارستان سمیرم نیز از جمله مواردی بود که عنوان شد.

درخواست صدور مجوز استخدامی از وزیر بهداشت برای بیمارستان، تجهیز اتاق عمل و تامین اعتبار برای تکمیل درمانگاه شهید مطهری از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه کاری بوده است.

نماینده سمیرم همچنین جلسه‌ای با دکتر کولیوند، رییس اورژانس کشور داشت و طی آن درخصوص مسائل و نیازمندی های اورژانس ۱۱۵ گفت‌وگو کرد.

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی، مطالعه و پیگیری مجوز پایگاه وردشت، ساخت و تکمیل پایگاه‌های اوژانس بخش پادنای بزرگ و شهر سمیرم و مجوز استخدامی ۱۰ نیروی جدید برای پایگاه‌های اورژانس نیز در این نشست بحث و بررسی شد.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت عشایری و ثابتدر ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد