58 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای جدید در آذربایجان‌غربی تاسیس شد


58 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای جدید در آذربایجان‌غربی تاسیس شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 58 آموزشگاه جدید فنی و حرفه‌ای به صورت آزاد در رشته‌های مختلف در سطح استان تاسیس شده است. 

محمدسلیم عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوارکاری، تعمیر تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، خوانندگی، موسیقی و تئاتر کودک و نوجوان و گیاهان دارویی از جمله این رشته ها بوده که برای اولین بار در سطح استان مجوز تاسیس گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی در ایام کرونا نیز متوقف نشده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار نفر به میزان چهار میلیون نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی در استان آذربایجان‌غربی بهره بردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: توانمندسازی اقشار مختلف از طریق مهارت آموزی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای از اصلی ترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عباسی با بیان اینکه خلا تجهیزات نوین آموزشی با استفاده از مربیان کارآمد و استانداردهای بروز در کنار کارگاه‌های محیط کار واقعی قابل جبران است، گفت: ضرورت دارد در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها فرمانداران اهتمام ویژه‌ای به موضوع مهارت داشته باشند چون در شرایط رکود اقتصادی مهارت آموزی بهترین روش برای اشتغالزایی و زمینه شغلی برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه در یک ساله گذشته محیط کارگاهی در سطح استان ۱۵۰ درصد رشد پیدا کرده‌ است، افزود: هم اکنون ۳۲۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان فعال هستند که از این تعداد، ۲۲۰ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۴ آموزشگاه مختص برادران و ۷۳ آموزشگاه به صورت دومنظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۶ هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی