راه دسترسی تمامی روستاهای مهاباد بازگشایی شد


راه دسترسی تمامی روستاهای مهاباد بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: راه دسترسی تمامی روستاهای این شهرستان که بر اثر بارش برف مسدود شده بود، با تلاش شبانه روزی ماموران این اداره بازگشایی شد.

محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارش برف سنگین راه دسترسی ۴۰ روستای این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش‌ شبانه‌روزی عوامل راهداری راه دسترسی این روستاها بازگشایی شد، اما به دلیل مسایل فنی امکان نمک‌پاشی راه‌های روستایی غیرممکن است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ترد در محوره‌های "باگردان"، "سیاقول"، "حاجی مامیان" و "اوزوندره" به دلیل برودت هوا و یخ‌زدگی سطح جاده تنها با استفاده از زنجیر چرخ ممکن است و رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند باید خودرو خود را تجهیز کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون تردد در تمامی محورهای روستایی و شهری وجود دارد و تنها در گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به دلیل مه غلیظ دید افقی به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

وی اظهار داشت: رانندگان با توجه به این شرایط از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز نیز تمام وسایل ایمنی و گرمایشی را در خودرو خود به همراه خود داشته باشند.

خادمی افزود: همچنین با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی بیان کرد: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و سه راهداری سیار در سه راه "دارلک" و گردنه‌های "آفان" و "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

جاده مهاباد- سردشت به طول ۱۱۰ کیلومتر یکی از محورهای سخت‌گذر و کوهستانی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و ۲ گردنه برف‌گیر "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در این مسیر قرار دارند؛ محور مهاباد به بوکان در جاده برهان نیز به طول ۶۵ کیلومتر به علت آنکه ارتباط‌دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود همواره یکی از پرترددترین محورهای جنوبی استان است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اوخر هفته گذشته با فعالیت سامانه بارشی اتفاع برف در برخی محورهای برف‌گیر روستایی مهاباد به حدود یک متر رسیده و ارتباط ۴۵ روستا با مرکز شهر را مسدود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06