142طرح گازرسانی دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود


142طرح گازرسانی دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- 142 طرح گازرسانی روستایی و صنعتی همزمان با ایام الله دهه فجر با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دهه مبارک فجر امسال، ۶۶ روستای استان با مجموع پنج هزار و ۹۸۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: با بهره مندی این روستاها شاخص بهره‌مندی خانوار روستایی استان با ۲ درصد افزایش به ۷۳ درصد می رسد.

علیرضا شیخی با اشاره به پراکندگی این روستاها افزود: افتتاح طرح های گازرسانی روستایی در شهرستان های تکاب، مهاباد، چالدران، پیرانشهر، ارومیه، میاندوآب، سلماس، ماکو و شاهین‌دژ انجام می شود.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری گاز ۷۴ مصرف کننده صنعتی و گازرسانی به ۲ جایگاه CNG نیز از دیگر طرح های دهه مبارک فجر امسال است.

وی میزان اعتبار صرف شده برای پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه گازرسانی روستایی از دیگر برنامه‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی برای ایام مبارک دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ۴۰ روستای آماده کلنگ‌زنی برای گازرسانی را شامل سه روستای محور مینگول ارومیه، هشت روستای محور حیدرآباد خوی، ۹ روستای محور صفاخانه، سه روستای محور قیز کرپی و ۶ روستای محور صورین شاهین‌دژ، ۶ روستای محور یک سنجی سلماس و ۵ روستای محور دارساوین سردشت دانست و افزود: این روستاها در مجموع دارای سه هزار و ۷۴۴ خانوار است که پیش بینی می‌شود با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

در سال های اخیر با توجه دولت و همت گازرسانان، تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان به بیش از یک میلیون مشترک با بیش از ۱۵هزار کیلومتر شبکه گذاری لوله گاز رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی