افتتاح نخستین مرکز کارشناسان دادگستری در مهاباد و اخبار کوتاه دیگر


افتتاح نخستین مرکز کارشناسان دادگستری در مهاباد و اخبار کوتاه دیگر

مهاباد- ایرنا- افتتاح نخستین مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری در مهاباد، دریافت درجه دان 6 ‌و نشان ببر طلایی توسط 2 مربی ووشو، کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق و صدور اخطاریه منع آلودگی هوا و زباله برای 13 واحد جمع‌آوری ضایعات در میاندوآب از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی است.

فرماندار مهاباد روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز نمایندگی کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری شهرستان مهاباد اظهار داشت: ارائه خدمات قضایی به بخش عظیمی از مردم، نقش آفرینی در حمایت از حقوق مردم در دعاوی مختلف، کاهش تعرفه‌های وکالت و نیز اشتغال جمع زیادی از دانش آموختگان رشته‌های مختلف بویژه حقوق، بخشی از خدمات این مرکز است که در راستای تسهیل دستیابی عامه مردم به خدمات حقوقی و قضائی و تحقق اصول ۳۵ و ۱۵۶ قانون اساسی صورت می‌گیرد.

عارف خدرلو ادامه داد: مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب رئیس قوه قضاییه در حوزه ارائه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت فعالیت کرده و خدمات گسترده‌ای از این طریق به مردم ارائه شد.

خدرلو اظهار داشت: "محمد اسماعیل پور" به عنوان اولین رییس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری شهرستان معرفی و حکم ریاست به وی اهدا شد.

مربیان میاندوآبی درجه دان ۶ و نشان ببر طلائی ووشو ایران را دریافت کردند

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب اظهار داشت: "شهریار سعیدی" و "عارف داوری " ۲ مربی ووشو اهل این شهرستان موفق به دریافت درجه دان ۶ و نشان ببر طلایی ووشو ایران شدند.

افتتاح نخستین مرکز کارشناسان دادگستری در مهاباد و اخبار کوتاه دیگر

رضا زرندی افزود: آزمون دان ۵ و ۶ ووشو توسط فدراسیون ووشو ایران به مدرسی استادان این فدراسیون با حضور ۴۰ نفر شرکت کننده از سراسر کشور در آکادمی ووشو تهران برگزار شد.

وی بیان‌ کرد: "سعیدی" در بخش ساندا و "داوری" در بخش تالو از میاندوآب پس از گذراندن مراحل فنی و تئوری موفق به کسب درجه دان ۶ و نشان ببر طلائی ووشو ایران شدند.

وی با بیان اینکه میاندوآب‌ یکی از قطب‌های رشته های رزمی و به ویژه ووشو در آذربایجان غربی است، گفت: "پوریا حجازی" امسال عنوان مقام سوم کشوری در بخش ساندا در رقابت‌های مجازی فدراسیون ووشو و سال گذشته ورزشکاران این رشته در ۲ بخش ساندا و تالو مقام اول استانی را کسب کردند.

یک میلیارد ریال کالای قاچاق در میاندوآب کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید محمدنژاد کشف شد.

افتتاح نخستین مرکز کارشناسان دادگستری در مهاباد و اخبار کوتاه دیگر

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید محمدنژاد میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب- تبریز به سه دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه خودرو وانت پیکان مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، سه دستگاه پلوپز برقی، پنج دستگاه تلویزیون ال ای دی، پنج دستگاه همزن برقی،‌۶ عدد سشوار و ۶ هزار و ۲۵۳ عدد کارد و چنگال خارجی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه طبق برآورد کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه یک میلیارد ریال است، اظهار کرد: در این زمینه چهار دستگاه خودرو توقیف و پنج نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ رستم‌پور بیان کرد: پلیس در سال جهش تولید در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور با واردکنندگان غیرمجاز محصولات خارجی بدون اغماض به شدت برخورد خواهد کرد.

۱۳ واحد جمع‌آوری ضایعات در میاندوآب اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: ۱۳ اخطاریه زیست محیطی برای واحدهایی که در بخش جمع‌آوری ضایعات این شهرستان فعالیت می‌کنند، با هدف رفع آلودگی ناشی از سوزاندن لاستیک و سایر زباله‌های مشابه صادر شد.

علیرضا بقالی افزود: اخطاریه‌ها در جهت جلوگیری از آلودگی هوا و اجرایی کردن قانون هوای پاک با هدف اطلاع‌رسانی و هشدار خطرات آلودگی ناشی از آتش زدن لاستیک‌های فرسوده انجام شده است.

افتتاح نخستین مرکز کارشناسان دادگستری در مهاباد و اخبار کوتاه دیگر

وی اضافه کرد: بعضی از واحدهای صنفی جمع‌آوری ضایعات که بیشتر در حاشیه شهر مستقر هستند به دلیل ماهیت فعالیت‌ به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی و لاستیک فرسوده اقدام می‌کنند و گاهی مواقع نیز آنها را آتش می‌زنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با بیان اینکه صدور اخطاریه‌های زیست محیطی موجب هشدار و بازدارندگی می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ واحد جمع‌آوری ضایعات در این شهرستان فعالیت می‌کنند که براساس پایش‌های انجام شده تعدادی از این واحدها یا افراد وابسته به آنها اقدام به سوزاندن لاستیک در فضای باز می کنند که اقدامات قانونی در ارتباط با آن انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول