همکاری‌های جهاددانشگاهی و شهرداری یزد قوت می‌گیرد


همکاری‌های جهاددانشگاهی و شهرداری یزد قوت می‌گیرد

سرپرست و معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با حضور در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با اعضای این کمیسیون پیرامون تقویت همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

«فاطمه سعادت‌جو» سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این نشست که روز گذشته در محل شورای شهر یزد برگزار شد، با بیان این که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کنار اقدامات آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی،مربوط به مباحث فرهنگی است که در ذیل مجموعه‌هایی مانند خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، سازمان دانشجویان و دیگر بخش‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی این سازمان که با محوریت دانشجویان استان انجام می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی و مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله این برنامه‌هاست.

وی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان را مجری طرح دانش‌اموزی نجات آب موسوم به «داناب» نیز معرفی کرد که در چهارمین سال از اجرای آن با همکاری آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش یزد جهت آشنایی دانش‌آموزان با مباحث مصرف بهینه آب در حال برگزاریست.

سعادتجو به فعالیت مرکز تولید کالاهای فرهنگی جهادانشگاهی استان موسوم به مکفا نیز اشاره و بیان کرد: این مرکز با توجه به لزوم نیازهای شهرداری به ویژه در مقوله فرهنگ‌سازی، مزاکراتی را داشته و طرح‌هایی را نیز به همین منظور ارائه کرده است.

«محمدرضا دهقانی» معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان نیز در تشریح صحبت‌های سرپرست این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی دو دسته فعالیت و خدمات ارائه می‌دهد که بخشی از آن مربوط به خدمات فرهنگی به دانشجویان با نگاه فرا دانشجویی و بین دانشگاهی است که در راستای ایجاد تعامل دانشجویان دانشگاه‌هاست و بخش دیگری نیز خدمات فرهنگی برای تمام جامعه است که البته با کمک دانشگاهیان و دانشجویان در قالب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، انتشارات و مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا) و نیز مرکز کالاهی فرهنگی(مکفا) انجام می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری اجرای طرح خوشه زیلو از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان به جهاددانشگاهی با توجه به این که یک کالای فرهنگی شناخته می‌شود، ابراز امیدواری کرد که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی بتواند در تعامل با شهرداری خئمات مطلوبی را در جهت تولید محتوا و فرهنگ‌سازی ارائه کند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح داناب با ۵۰ هزار دانش‌آموز مخاطب توسط جهاددانشگاهی، از اقدامات مشترک در دست پیگیری جهاددانشگاهی با شهرداری موضوع فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند، آموزش‌های مجازی شهروندی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت بحران را نام برد.

دهقانی پیرامون کیفی‌سازی محتواهای تولیدی تشکل‌های دانشجویی پیشنهاداتی را به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه و خواستار مساعدت در این زمینه شد.

این مسئول همچنین خواستار مساعدت در زمینه تامین فضایی در مرکز استان برای عرضه هنرصنعت جهانی زیلو، در راستای حمایت از این دستبافته سالم شد.

«ونوس عامری» عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ابعاد متعدد و تنوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی و قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان، در خصوص فروش زیلو با همکاری سازمان مشاغل که وظیفه‌ی ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی است، قول همکاری داد.

«غلامعلی سفید» رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست مباحثی را مطرح کرد و خواستار توضیحات در رابطه با طرح‌های گذشته جهاددانشگاهی و شهرداری و نیز نحوه تعامل با دانشگاه علم و هنر وابسیته به جهاددانشگاهی استان شد.

«محسن عباسی هرفته» عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر هم در این نشست خواستار برقراری تفاهم‌نامه‌ایی بین مجموعه شهرداری با جهاددانشگاهی استان به وی‍ژه در امور فرهنگی شد و ابراز امیدواری کرد جهاددانشگاهی در موضوع ارائه آموزش‌ها با مشارکت شورا در مناطق کمتر برخوردار شهر یزد نیز همکاری داشته باشد.

همکاری‌های جهاددانشگاهی و شهرداری یزد قوت می‌گیرد

همکاری‌های جهاددانشگاهی و شهرداری یزد قوت می‌گیرد

همکاری‌های جهاددانشگاهی و شهرداری یزد قوت می‌گیرد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام