احتمال خاموشی برق در صورت صرفه جویی نکردن وجود دارد


احتمال خاموشی برق در صورت صرفه جویی نکردن وجود دارد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اگر در مصرف برق صرفه جویی صورت نگیرد ممکن است در 48 ساعت آینده به صورت پراکنده خاموشی‌ مقطعی کوتاه مدت در خوزستان اعمال شود.


به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ بیان کرد: ۹۰ درصد تولید برق در کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی است که سوخت اصلی آنها گاز و در گام بعدی گازوییل یا مازوت است و اگر به این نیروگاه‌ها سوخت کافی نرسد در تولید برق محدودیت به وجود می‌آید.
وی افزود: با توجه به سردی هوا در مناطق شمالی و شمال غرب کشور و افزایش مصرف گاز در این مناطق، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها برای تولید برق کاهش یافته و این امر باعث شده بعضی از نیروگاه‌ها از مدار خارج، و کمبود تولید برق وجود داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: برای جبران کمبود تولید برق می‌توان با اقدام مدیریت مصرفی در بخش های گوناگون، از اعمال خاموشی احتمالی ناخواسته جلوگیری کرد و اگر این همکاری انجام نشود ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.
دشت بزرگ بیان کرد: شبکه برق، سراسری و به هم پیوسته است و محدودیت در تولید برق در یک نقطه کشور اثر خود را بر روی شبکه برق در کل کشور می‌گذارد و به دلیل همین پیوستگی، ممکن است خاموشی‌هایی در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که زیرپوشش این شرکت هستند، به صورت مقطعی و کوتاه مدت رخ دهد.
وی با بیان اینکه مکاتباتی با مسوولان صنایع برای اقدام مدیریت مصرفی شده اضافه کرد: مشترکان بخش خانگی با مراجعه به سایت‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد یا اپلیکیشن برق من، می‌توانند جدول خاموشی احتمالی را مشاهده کنند. البته با صرفه‌جویی در مصرف برق، می‌توان از این خاموشی‌ها جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل