برنامه‌های دهه فجر در چهار حوزه مدیریتی گلستان تشریح شد


برنامه‌های دهه فجر در چهار حوزه مدیریتی گلستان تشریح شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه گلستان به‌همراه فرمانداران کلاله و مراوه‌تپه در نشست خبری، برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در حوزه کاری خود را تشریح کردند.

فرماندار و رییس ستاد دهه فجر کلاله گفت که در این ایام ۲۸۲ پروژه عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا با اعتبار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شده یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

محمد ابراهیمی تودرواری اظهار داشت: از این تعداد، ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی است که اعتبار صرف شده برای آن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی اعتبار جذب شده برای بهره برداری یا آغاز ساخت پروژه های عمرانی و اقتصادی کلاله در دهه فجر امسال نسبت به سال قبل ۶.۵ برابر بیشتر شد.

وی ساخت ۳۵۰ خانه روستایی با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت هفت بند خاکی و سنگی ملاتی با ۲۰۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه توزیع و نصب انشعاب آب آشامیدنی روستای "اجن سنگرلی" با ۲۰ میلیارد ریال، نوسازی ساختمان بهزیستی با ۱۲ میلیارد ریال، چمن مصنوعی ورزشگاه کلاله با ۳۳ میلیارد ریال و آغاز فعالیت یک واحد پرورش مرغ با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و هزینه ۱۲ میلیارد ریال را از جمله پروژه های شاخص آماده بهره برداری کلاله در دهه فجر امسال برشمرد.

برنامه‌های دهه فجر در چهار حوزه مدیریتی گلستان تشریح شد

وی اضافه کرد: همچنین عملیات ساخت ۳۵۰ خانه با ۱۵۰ میلیارد ریال و اجرای زیرساخت دسترسی ۴۰ درصد از روستاهای کوهستانی دهستان های تمران، پیشکمر و آق سو به اینترنت با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های کلاله است که همزمان با دهه فجر عملیات ساخت آن آغاز می شود.

حجت اسلام مجید حسین پور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کلاله نیز از تدارک بیش از ۷۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی برای گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این برنامه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد کرونا خواهد بود.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شرق استان گلستان واقع است.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان نیز در این نشست گفت: در دهه فجر امسال ۱۴ مدرسه با ۸۷ کلاس درس و هزینه ۸۵۰ میلیارد ریال در مناطق گوناگون از جمله شهرهای سیل زده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

احسان گوهری راد همچنین از تدارک ۱۱۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان استان در دهه فجر خبر داد و افزود: گلبانگ انقلاب، اجرای سرود و نقالی، پویش تبلیغات هوشمندانه کالای ایرانی، افتتاح تشکل‌های دانش‌آموزی و راه‌اندازی بخش فیزیوتراپی درمانگاه فرهنگیان گرگان در دهه فجر امسال از جمله برنامه های این اداره کل است.

برنامه‌های دهه فجر در چهار حوزه مدیریتی گلستان تشریح شد

فرماندار و رییس ستاد دهه فجر مراوه تپه نیز گفت که در دهه فجر امسال هزار و ۶۸۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان مرزی و محروم بهره برداری شده یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

امانگلدی ضمیر بیان کرد: بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی "علوی" با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل بخش های دیالیز، داخلی و زنان و زایمان از مهم‌ترین طرح های دهه فجر این شهرستان است.

شهرستان مراوه تپه ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که اکثریت ساکنان آن را قوم ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.

برنامه‌های دهه فجر در چهار حوزه مدیریتی گلستان تشریح شد

حجت الاسلام مصطفی ملکی رییس کارگروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر و مدیر حوزه های علمیه گلستان نیز از تدارک برگزاری ۲۴ برنامه ویژه طلاب و روحانیان استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی هنری و ورزشی، تجلیل از جانبازان روحانی و خانواده معظم شهدا، نشست های بصیرتی، اعزام مبلغ در قالب طرح های مدرسه امین و مدارس آسیب پذیر و پاسخگویی به سوالات شرعی در محلات از جمله این برنامه ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا