فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگی قرآن بنا نهاده شود


فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگی قرآن بنا نهاده شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگی قرآنی بنا نهاده شود زیرا یکی از عناصر برجسته شورای فرهنگ عمومی، قرآن و دین است.

به گزارش ایرنا عبدالهادی فقهی زاده روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی لرستان که در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: تجلی اسلام در لرستان از ساحت الفاظ و علم گسترده بالاتر است و در سبک زندگی خالصانه و مستحکم در احاد مردم نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن مبدا سه پدیده مهم شناختی، عاطفی و ایمان است، اظهار داشت: اگر ایمان با عشق و عقیده درآمیزد مطلوب تر است بنابراین باید در کنار علم و عقیده ایمان کامل وجود داشته باشد و علم و عمل در افراد متجلی شود.

معاون وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه ایمان در مکتب اهل بیت تجلی یافته از ۲ عنصر علم و عمل است، بیان کرد: عمل مقوم ایمان و ایمان مبدا عمل است.

وی ادامه داد: سند جامع فرهنگی استان با منطق صحیحی که مسوولیت آن را شورای فرهنگ عمومی دارد تدوین شده و چون قرآن سند اساسی ایمان و عمل همه ما است باید در همه حوزه ها جریان یابد.

فقهی زاده اضافه کرد: یکی از عناصر برجسته شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ قرآنی و دینی است و فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگ قرآنی بنا نهاده شود و در این راستا در لرستان کمیته ای ذیل شورای فرهنگ عمومی با مسولیت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده که بسیار شایسته است.

وی با بیان اینکه نگاه قرآن و عترت را باید در برنامه های گوناگون ملاحظه کرد، اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت فرقه ای نیست و نگاه جدی به ۲ جنبه است که هر۲میراث مشترک جهان اسلام هستند.

وی افزود: مسلمان مخلص به عترت و قرآن عشق می ورزد و جهان اسلام به محبت اهل بیت مفتخر است و البته شیعیان پیروان پاک باخته تعالیم ائمه اطهار هستند که عالیترین و شایسته ترین تفسیر را از قرآن وسنت نبوی ارایه می کنند.

وی اظهار داشت: در این زمینه طرح شایسته ای در راستای فعالیت های قرآن و عترت و تجلیل از مفاخر بزرگ فرهنگ اسلامی لرستان در فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ۲ روزه خود به لرستان ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در شورای فرهنگ عمومی با فعالین قرآنی نشست خواهد داشت و به شهرستان پلدختر هم سفر می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !