معاون فرماندار: روزانه 200 تن زباله در بروجرد تولید می شود


معاون فرماندار: روزانه 200 تن زباله در بروجرد تولید می شود

بروجرد - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار بروجرد گفت: روزانه 200 تن زباله در شهر تولید می شود که وجود یک مرکز دفع برای این حجم از زباله کافی نیست.

مسعود فلاح روز سه شنبه در نشست کارگروه پسماند در محل فرمانداری بروجرد افزود: با گسترش و توسعه شهر بروجرد و همچنین عدم اموزش صحیح شهروندان برای کاهش تولید زباله اهمیت ساماندهی مسئله پسماند به یکی از مسائل مهم مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: منقطه سراب زارم برای دفن زباله کافی نبوده و باید چند نقطه دیگر نیز برای انجام این اقدام شناسایی و در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ساماندهی خودروهای تخلیه چاه فاضلاب انجام شد زیرا اگر وضعیت به شرایط فعلی ادامه کند ضمن الودگی محیط زیست، سفره های آب زیرزمینی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
فلاح تاکید کرد: متاسفانه برای دفن پسماند کارخانه های سنگ، برخورد جدی با انها صورت نمی گیرد که ساماندهی انها باید جز اولویت ها باشد.
معاون عمرانی فرماندار بروجرد همچنین از وجود نخاله های ساختمانی و دیگر نخاله ها که در کنار جاده به حال خود رها شده انتقاد کرد و ادامه داد: رها شدن این نخاله ها صحنه های نازیبایی در کنار جاده ایجاد می کند که در شان مردم بروجرد نبوده و باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به حفظ محیط زیست برای آیندگان افزود: تاکنون حدود ۳۵ درصد شبکه بروجرد به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری متصل شده که اجرای مابقی این طرح نیازمند اعتبار لازم است.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد ضمن قابل تقدیر خواندن فرهنگ غنی مردم بروجرد در حفظ محیط زیست، بر اطلاع رسانی و آموزش در راستای تشویق عموم به اجرای طرح‌هایی که منجر به کاهش تولید زباله در مبدأ می‌شود، تاکید کرد.

وی طرح جامع مدیریت پسماند را یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار هر منطقه خواند و گفت: این طرح در راستای تحقق قانون مدیریت پسماند، در هر منطقه در جهت کاهش مخاطرات زیست محیطی، گام‌های اصولی خواهد برداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !