240 میلیارد ریال پروژه گردشگری انزلی دهه فجر بهره برداری می شود


240 میلیارد ریال پروژه گردشگری انزلی دهه فجر بهره برداری می شود

رشت - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی گفت : همزمان با دهه فجر چهار پروژه گردشگری در شهرستان بندرانزلی با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

ابوالفضل گودرزوند چگینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این پروژه ها شامل یک آژانس خدمات مسافرتی و سه هتل و هتل آپارتمان است چنانکه یکی از هتل های احداث شده با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار با مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع و اشتغال ۱۱ نفر و هتل دیگر با سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریالی و مساحت ۹۰۰ متر مربع و ۲۲ نفر اشتغالزایی و هتل سوم هم با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و مساحت حدود هزار و ۲۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای هفت نفر در این ایام بهره برداری می شود.
وی تاکید کرد : یک آژانس خدمات مسافرتی نیز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۶ نفر در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
وی تصریح کرد : از ابتدای دولت تدبیر و امید برای ۴۳ واحد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و گردشگری موافقتنامه اصولی صادر شده و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون برای ۸۵۰ نفر شغل مستقیم در بخش گردشگری ایجاد شده است، گفت: در این زمان در بخش واحدهای اقامتی، پذیرایی و تفریحی از مسافر کاشانه، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع اقامتی، رستوران و واحدهای پذیرایی حدود ۵۰ درصد افزایش داشته باشیم.
گودرزوند چگینی خاطر نشان کرد: در توسعه گردشگری دریایی، ساماندهی قایق‌های تفریحی، راه اندازی موقت کشتی میرزا کوچک خان نیز تسهیلات ارزان قیمت به این واحدها پرداخت شد.
وی تصریح کرد: بندرانزلی از نظر تعداد واحدهای اقامتی و گردشگری دارای تنوع اقامت مراکز اقامتی یک تا چند ستاره می باشد.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان و مواهب طبیعی از جمله دریا و تالاب بین المللی انزلی و بناهای تاریخی، در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی از مقاصد سفر مسافران و گردشگران سراسر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت