ظریف: در صورت لغو تحریم ها ایران به تعهدات برجامی بر می گردد


ظریف: در صورت لغو تحریم ها ایران به تعهدات برجامی بر می گردد

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: ایران به انجام کامل تعهدات برجامی خود در صورت لغو تحریم ها از سوی آمریکا باز خواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه در سفر خود به مسکو و دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اظهار داشت: تهران در صورت لغو تحریم های ایالات متحده، به اجرای کامل تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک باز خواهد گشت.

ظریف در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو یادآوری کرد، که پارلمان ایران اخیراً قانونی را تصویب کرده است که براساس آن، در صورت عدم پیشرفت بین ۲۱ تا ۲۳ فوریه، ایران باید از اجرای پروتکل اضافی برای موافقت نامه های پادمان با آژانس بین المللی انرژی هسته ای جلوگیری کند.

اما اگر تا آن زمان اقدامات مطلوبی برای بازگرداندن همکاری اقتصادی ما به یک روند عادی انجام شود، یعنی آمریکایی ها به تحریم های خود پایان دهند، در همکاری اقتصادی بین ایران و جهان دخالت نکنند، ایران نیز متعهد می گردد.

پس از آن ایران به تعهدات خود عمل می کند،

رئیس وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران مطابق پروتکل اضافی نه تنها در پذیرش بازرسان مخالفتی نخواهد داشت، بلکه تعهداتی را که کاهش داده نیز (انجام می دهد) و به اجرای کامل آنها باز خواهد گشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟