یکسان‌سازی خدمات در مناطق 15 گانه اصفهان در دستور کار است


یکسان‌سازی خدمات در مناطق 15 گانه اصفهان در دستور کار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم شهر اصفهان پیشرفت کند حتماً باید به شهرهای چسبیده و روستاهای نزدیک به این شهر توجه ویژه کنیم.

علیرضا نصر اصفهانی، امروز (سه‌شنبه-۷ بهمن) در نشست شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: ۲۲ سال است که شوراهای اسلامی شهر کار خود را آغاز کرده‌اند و در این مدت تقریباً به بلوغ نسبی رسیده‌اند، اما هنوز مشکلات شهری و روستایی زیاد است که جا دارد برای رفع این مشکلات مسئولان شوراها را جدی بگیرند و بسیاری از امور را به این نهاد مردمی تفویض کنند.

وی با بیان اینکه هنوز در کشور دچار مدیریت متمرکز هستیم، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره به دولت کمک کرده‌اند و تا به نقش شوراها پی نبریم بسیاری از مشکلات حل نمی‌شود و تا زمانی که بسیاری از امور به شوراها تفویض نشود مشکل مدیریت متمرکز باقی است.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه در استانی هستیم که بیش از گذشته نیاز به همدلی داریم، گفت: اگر می‌خواهیم شهر اصفهان پیشرفت کند حتماً باید به شهرهای چسبیده و روستاهای نزدیک به این شهر توجه ویژه کنیم. اگر در مناطق محروم خدمات مورد نیاز شهروندان را فراهم نکنیم منتظر ما نمی‌نشینند تا مشکلاتشان را حل کنیم چراکه برای حل مشکلات خود به شهر مهاجرت می‌کنند.

نصر اصفهانی ادامه داد: یکسان‌سازی خدمات شهری را در مناطق ۱۵ گانه اصفهان در دستور کار داریم و معتقدیم از شهرها و روستاهای اطراف نباید غفلت کنیم. هم‌اکنون در شرایطی هستیم که مشکلات مشترکی داریم که یکی از این مشکلات خشکسالی و کمبود آب است.

وی گفت: اگر به دنبال وحدت با دیگر استان‌ها هستیم اول باید در استان اصفهان این وحدت را رقم بزنیم. آلودگی هوای اصفهان در چند وقت اخیر به قدری زیاد بود که حتی روستاهای ما هم مشکل پیدا کردند. پس اگر می‌خواهیم کاری را به جلو ببریم تنها با هم‌افزایی میسر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: امور مشترک را باید در شوراهای شهر و روستا احصا کنیم تا با همکاری یکدیگر بتوانیم مشکلات شهری و روستایی را حل کنیم. متأسفانه در خصوص انتقال آب از بهشت‌آباد به استان اصفهان، سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور همکاری لازم را ندارد.

۱۵۵۰ میلیون متر مکعب در سال از زاینده‌رود برداشت غیرقانونی می‌شود

همچنین پورمحمد شریعتی نیا- رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: از زمانی که شورای پنجم شهر آغاز به کار کرد اهتمام ویژه‌ای برای مقابله با آلودگی هوا شده است به طوری که ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار که یک چهارم بودجه شهری است به منظور تأمین دستگاه‌های "تی.بی.ام" برای سریع‌تر پیش رفتن پروژه مترو اختصاص دادیم.

وی افزود: همچنین برای ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰۰ اتوبوس به این ناوگان اضافه کردیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل در فلات مرکزی کمبود آب است، تصریح کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۹۵۰ میلیون متر مکعب بارگذاری روی زاینده‌رود انجام شده که ۳۵۰ میلیون مترمکعب آن تأمین شده است، اما متأسفانه ۱۵۵۰ میلیون متر مکعب در سال از حوضه زاینده‌رود برداشت غیرقانونی می‌شود، بنابراین در مدیریت‌ها نباید چندگانه عمل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...