بازیکنان نباید مورد هجمه حاشیه نشینان هندبال قرار بگیرند


بازیکنان نباید مورد هجمه حاشیه نشینان هندبال قرار بگیرند

سرمربی تیم هندبال سپاهان گفت: جدول مسابقات از همان ابتدا مشکل داشت و نباید به گونه ای طراحی می شد که در نهایت امتیازات تیم‌ها سرنوشت تیم‌های صعود کننده را به این نحو تعیین کند.

محسن طاهری در گفت گو با ایسنا، در خصوص شائبه‌های تساوی دو تیم سپاهان و فرازبام که از سوی تیم هندبال طبس مطرح شد، اظهار کرد: جدول مسابقات به گونه‌ای طراحی شده بود که امتیازات برد و باخت تیم‌ها در مقطعی تاثیرگذار شد، اما با توجه به امتیازات سپاهان، نتیجه بازی آخر برای تیم تاثیری در صعود تیم نداشت و این مساوی، یک امتیاز برای ما و یک امتیاز برای فرازبام به همراه داشت که به منجر به صعود فرازبام همراه سپاهان شد، در حالی که اگر ما در این مسابقه فرازبام را شکست می دادیم آن‌ها حذف و تیم طبس صعود می‌کرد و همچنین در صورت برد فرازبام مقابل ما با ۲ امتیاز بیشتر صعود می‌کرد و تیم طبس حذف می‌شد.

وی افزود: طبیعی بود با توجه به شرایط جدول، تیم طبس که سرنوشت آن به بازی ما بستگی داشت در مقابل بازی ما و فرازبام جبهه‌گیری کنند و همه این موضوع را می‌دانستند، بعد از بازی شیراز که تیم طبس و کیمیا کاشت مساوی کردند این مساله حساس‌تر شد و متاسفانه این وضعیت پیش آمد که از معایب جدول بود.

سرمربی تیم هندبال سپاهان ادامه داد: اگر از ابتدای سال اطلاعات درستی از این نحوه برگزاری از مربیان می‌گرفتند و این اطلاعات به کمیته مسابقات منتقل می‌شد، می‌توانستند از بروز این مشکل جلوگیری کنند، مساله دیگر این است که وقتی تیم‌های سپاهان، مس، فرازبام و طبس هم گروه شدند؛ اعلام کردیم اجازه دهند از هر گروه ۴ تیم صعود کنند، چرا که این ۴ تیم لیاقت و توانمندی را برای صعود به جمع ۸ تیم برتر را دارند؛ اما براساس آیین نامه‌ای که در ابتدای کار امضا شده بود، تصمیم گرفتند ۳ تیم صعود کنند.

طاهری گفت: بعد از اینکه بازی ما و فرازبام مساوی شد، تیم زغال سنگ طبس از ما و فرازبام مبنی بر شائبه های تبانی به فدراسیون شکایت کرد. متاسفانه این قضایا قسمتی هم به سیاسیون کشیده شد تا به این شائبه‌ها بیشتر دامن زده شود.

وی تصریح کرد: فدراسیون بر اساس وظایفی که داشت کمیته انضباطی را با حضور نمایندگان تیم‌های سپاهان و فرازبام تشکیل و توضیحاتی را بیان کرد و فکر می‌کنم تصمیم مدبرانه‌ای که در این خصوص گرفتند با توجه به شرایط باعث شد این شائبه‌ها پاک شود و ۴ تیم از هر گروه بالا آمدند، هر چند این تصمیم دیر گرفته شد ولی تصمیم درست و به جایی بود.

سرمربی تیم هندبال سپاهان خاطرنشان کرد: در خصوص آرای صادر شده، در مورد صمصامی بازیکن فرازبام با توجه به تعلیقی که از قبل داشت، رای وی سنگین تر شد، اگرچه به اعتقاد من تیم طبس حق اعتراض نداشت، چرا که هر تیمی باید در زمین بازی قدرت خود را ثابت کند و سرنوشت خود را به بازی دیگر تیم‌ها واگذار نکند و هر تیمی برای صعود استراتژی خود را دارد که با امتیاز بیشتری به مرحله بعد برود.

طاهری افزود: با توجه به اینکه سرنوشت صعود تیم طبس در دست دو تیم سپاهان و فرازبام بود، این تیم به این قضیه روی آورد و این فضا را کمی متنشج کرد؛ اما خوشبختانه فدراسیون با تدبیری که اندیشید با مشورت کارشناسان توانستند رای مناسبی را اتخاذ کنند.

وی در ارتباط با ورود نمایندگان مجلس طبس و سیاسی شدن این مساله، تصریح کرد: بحث سیاست و ورزش با هم جور در نمی‌آید، در جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس در فینال حضور داشت، همه مربیان، بازیکنان و حتی تماشاگران می‌دانستند که بازی VAR دارد؛ اما یک بازیکن اشتباه می‌کند و در مقابل تعداد زیادی دوربین دستش را به توپ می‌زند و همه می‌بینند، آیا این بازیکن اشتباه کرده یا تبانی؟

سرمربی تیم هندبال سپاهان تصریح کرد: اگر بخواهیم سیاسی و منفی نگاه کنیم، می‌گوییم بازیکن چیزی گرفته و این مساله رخ داده است و شائبه ایجاد می‌شود، اما اشتباه جزیی از بازی است برای مربی، بازیکن و حتی داور. در طول مسابقه شما نمی‌توانید، بگویید چون اشتباه کرده است، شائبه تبانی ایجاد شده است، متاسفانه وقتی پای سیاست به میان می‌آید با شائبه همراه است و این ذات سیاست است. زمانی که حق انتخاب داری طبیعی است هر طرف را انتخاب کنی طرف دیگر احساس می‌کند که درست نبوده است و اعتراض می‌کند که این تصمیم درست نبوده و تبانی شده است.

وی گفت: باید در طراحی جدول مسابقات دقت کرد تا در چنین شرایطی قرار نگیریم، ما هر گونه بازی می‌کردیم تیم طبس اعتراض می‌کرد فقط در صورت پیروزی مقابل فرازبام این اتفاق نمی‌افتاد و البته تیم فرازبام تیم دست وپا بسته ای نیست و برای برد به میدان آمده بود، می دانست که در صورت برد و یا تساوی به مرحله بعد صعود می‌کند؛ بنابراین تمام تلاش خود را انجام داد تا حداقل امتیاز را بگیرد.

طاهری در خصوص رای صادر شده برای حیدرپور بازیکن سپاهان خاطرنشان کرد: رای حیدرپور تعلیقی است و طبیعتا ما با فدراسیون رایزنی‌های خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم که فدراسیون با سعه صدر به بازیکنان ملی‌پوش خود نگاه کند و بداند که این بازیکنان فرقی نمی‌کند در چه تیمی بازی می کنند، ارزشمند هستند و زندگی خود را برای هندبال گذاشتند و نباید به راحتی مورد هجمه عده‌ای آدم که حاشیه هندبال هستند و هنوز مهر بازیکنی و مربیگری آنها خوش نشده است؛ قرار بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس