فعالیت اولین کانون اینترنت اشیا در اهواز


فعالیت اولین کانون  اینترنت اشیا  در اهواز

سرپرست کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان با بیان اینکه کانون IoT (اینترنت اشیا) اولین کانون در کشور است، گفت: در واقع این کانون در راستای توانمندسازی تیم‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

ارسلان قنواتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اینترت اشیا در واقع تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار است، اظهار کرد: هر شی که ‌بتواند به اینترنت متصل شود، در حوزه IoT قرار می‌گیرد. به عنوان مثال یخچال‌های جدید تولید شده تماما متصل به اینترنت هستند که از طریق اینترنت اشیا، هوشمند می‌شوند. به این منظور از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌شود و وقتی به عنوان مثال تخم‌مرغ در یخچال تمام می‌شود، یخچال پیامی را برای فروشگاه ارسال می‌کند و به صورت خودکار از طریق فروشگاه، تخم‌مرغ ارسال می‌شود.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری از کسب و کارهای دانش بنیان، نوپا و استارت آپ‌ها حمایت می‌کنند که این حمایت شامل معافیت‌های بیمه‌ای، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و در اختیار قرار دادن فضا و اینترنت برای کار است. در واقع هدف پارک‌های علم و فناوری حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان برای رشد و توسعه است؛ کسب و کارهایی که بر پایه علم و دانش جدید هستند و کمک شایانی به جامعه می‌کنند.

سرپرست کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان تصریح کرد: شرکت یا تیمی که قصد دارد در پارک علم و فناوری مستقر شود، باید پژوهش محور و فعال باشد، یعنی اگر اپلیکیشنی طراحی کرده، باید کاربر داشته باشد و اگر محصول‌محور باشد باید محصولی تولید کرده باشد که نمونه مشابه آن تاکنون ساخته نشده است.

قنواتی با اشاره به راه‌اندازی اولین کانون شکوفایی‏ خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا کشور در خوزستان، ادامه داد: باتوجه به توسعه پارک‌های علم و فناوری، کانون‌های تخصصی راه‌اندازی می‌شوند که در زمینه‌های تخصصی متفاوتی فعالیت می‌کنند؛ این کانون‌ها با مشارکت مراکز دولتی و نیمه دولتی تاسیس می‌شوند. کانونی که ما تاسیس کردیم Internet of Things یا اینترنت اشیا است که این مرکز اولین کانون IoT در کشور است.

وی در خصوص نحوه کارکرد این کانون، گفت: هر شرکت یا تیمی که بخواهد در حوزه اینترنت اشیا کار کند و عضو پارک علم و فناوری است، می‌تواند به کانون ما مراجعه کند. با توجه به وضعیت کرونایی کشور برنامه‌های کانون را به صورت وبینار برگزار می‌کنیم. افرادی که علاقه‌مند به کسب دانش تخصصی در این حوزه هستند با این کانون آشنا می‌شوند و دانش IoT در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان با اشاره به دیگر فعالیت‌های این کانون، تصریح کرد: همچنین ایتاپ یا جشنواره‌ای توسط این کانون برگزار و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود و از میان این افراد، تیم‌های قوی انتخاب و به پارک علم و فناوری معرفی و البته جذب کانون می‌شوند. پس از آن تیم‌ها آموزش‌های تخصصی می‌بینند و تسهیلاتی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا رشد کنند و به مرحله قابل قبول برسند. در واقع این کانون در راستای توانمندسازی تیم‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !