رویکرد شهرداری اهواز باید اصلاح شود


رویکرد شهرداری اهواز باید اصلاح شود

عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی در فضای افکار عمومی، اصرار بر کم‌رنگ و کم اثر کردن حرکت شورا و انجام فضاسازی‌های منفی دارند و قصد جلوگیری از انجام تلاش یک عضو شورا در راستای وظیفه خود را دارند.

محمدجعفر فلسفی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۷ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر یک ماموریت جدی داریم که هیچ وقت نباید از ذهن‌مان خارج شود؛ باید بدانیم که هر کدام از ما در مجموعه شورای شهر چه وظیفه و ماموریت حساس و سنگینی داریم و با یاری خداوند و درایت و تدبیر باید در چند ماه باقی‌مانده تا پایان دوره این شورا، کارنامه مثبتی از خود عرضه کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی در فضای افکار عمومی، اصرار بر کم‌رنگ و کم اثر کردن حرکت شورا و انجام فضاسازی‌های منفی دارند و قصد جلوگیری از انجام تلاش یک عضو شورا در راستای وظیفه خود را دارند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورا در یک جایگاه نظارتی قرار دارد و شأن نظارت، فراتر از اجرا است؛ افزود: ما باید مانند یک چشم بیدار، ناظر بر عملکردها باشیم و مردم نیز از ما این انتظار را دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سه سال گذشته شورای اسلامی شهر اهواز، گفت: ابتدا در شرایط بسیار سختی کار مدیریت شهری را آغاز کردیم و نمی‌دانستیم که وارث چه مسائل و مشکلاتی در این خصوص هستیم و هیچ وقت چنین ادعایی نکردیم که می‌توانیم مشکلات به ارث رسیده از دوره‌های گذشته را در دوره چهار ساله خود حل کنیم.

فلسفی با بیان اینکه حل مشکلات به یک مدیریت پایدار در مجموعه شهرداری نیاز دارد، تصریح کرد: شهرداری‌هایی که موفق بوده‌اند، شهردار معمولا دو سه دوره مدیریت شهری را متقبل بوده و کمتر از این نبوده است؛ مانند آقای سقاییان که ۱۴ سال شهردار اصفهان بوده و در شیراز نیز شاهد دوره مدیریت هشت ساله بوده‌ایم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: قبل از ورود به شورا در جمعی از کاندیداها گفتم که ای کاش این دوره، دوره گذرای برای ما باشد زیرا ما در مرحله‌ای کار را تحویل می‌گیریم که انواع مشکلات و مسائل وجود دارد و اگر در این شورا بتوانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم، در آینده شوراهای بعدی می‌توانند منشاء بسیاری از تحولات باشند.

فلسفی با اشاره به مساله فساد در شهرداری افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند "فساد اژدهای هفت سر شده است"، واقعا به سادگی می‌شود با این مساله برخورد کرد؛ همین که رویکرد ما مبارزه با فساد است و همین که در جهت مبارزه با فساد حرکتی می‌کنیم مهم است؛ اینکه رویکرد و جهت‌گیری در کار ما وجود داشته باشد و تلاش کنیم، مهم است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل شهری اهواز تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل چه کاری قرار است انجام دهیم؟ به عنوان مثال در حوزه پروژه متروی اهواز که همه می‌دانند ۱۴ - ۱۵ سال طول کشیده است، نمی‌توانیم معجزه کنیم و در حوزه اتوبوسرانی نیز تنها هنری که داشتیم این بود که توانستیم ۵۰ دستگاه اتوبوس به مجموعه ناوگان اضافه کنیم.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در هر حوزه‌ای که وارد می‌شویم مساله و نکته بسیاری وجود دارد؛ هیچ وقت نگفتیم که می‌خواهیم شهر اهواز را آسفالت کنیم زیرا هم بضاعت مالی خود را می‌دانستیم و هم واقعیت‌های شهر اهواز را که زیرساخت‌های آن مشکل دارد.

فلسفی بیان کرد: زیرساخت‌های شهری اهواز مشکل دارد و با توجه به کمبود منابع مالی، عمده تمرکز خود را به اصلاح چاله‌های خیابان‌ها گذاشتیم تا مردم کمتر دچار آسیب شوند و آسفالت را نیز هر جا ضروری بود، انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: در حد بضاعت خود به قدری که شرایط اجازه داد پیشرفت داشتیم لذا کسی انگشت اتهام را متوجه ما نکند زیرا هیچ مبنایی ندارد و کار درستی نیست.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: اگر بنده نسبت به مساله آب‌های سطحی طرح سوال کردم به این دلیل بود که در سال ۹۸ و در ۶ آبان‌ماه که اولین بارندگی را داشتیم، شهردار محترم در برنامه تلویزیونی گفت به دلیل اینکه میزان بارندگی در اهواز کم است، نیاز نیست ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شبکه دفع آب‌های سطحی هزینه کنیم که برای مدت کوتاهی کار کند و اگر مشکلات شبکه فاضلاب حل شود ما هیچ مشکلی در دفع آب‌های سطحی نخواهیم داشت‌؛ اما شرایط آبگرفتگی سال گذشته را دیدیم.

وی افزود: باید این رویکرد اصلاح شود که دچار مشکل نشویم؛ بعد از بارندگی سال گذشته به این باور رسیدیم که وجود شبکه دفع آب‌های سطحی ضرورت دارد. چندین جلسه مشترک با آبفا و شهردار داشتیم تا این مشکل را حل کنیم.

فلسفی گفت: ذهنیت همه نسبت به این موضوع روشن بود که اگر ۲۰، ۳۰ میلی‌متر بارندگی رخ دهد چه اتفاقی در سطح شهر اهواز رخ می‌دهد. از آنجا که می‌دانستیم شبکه آب و فاضلاب اهواز مشکل دارد، نگفتیم که شهرداری ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کند بلکه گفتیم که طرح و برنامه داشته باشیم.

وی افزود: طرح جامع شهر اهواز چه می‌شود؟ آیا بازنگری می‌شود؟ آیا به سمت اجرا می‌رود؟ حرف ما تنها داشتن برنامه، حرکت و اقدامات متناسب با شرایط بود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: زمانی که شورا این فضا را دید، به سمت تشکیل کمیته دفع آب‌های سطحی رفت. آن عملیات ضربتی، حاصل تلاش و پیگیری شورای شهر بود و اگر طرح ضربتی نبود هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم.

وی تصریح کرد: جایگاه شورا مهم است و در جایی که خلل و ضعف وجود داشته باشد، باری از دوش ما کم نخواهد شد و انگشت اتهام در آخر متوجه همه ما می‌شود و در سایر موضوعات نیز همین‌گونه است.

فلسفی با بیان اینکه انتقاد و انتقادپذیری جزئی از وظایف یک مدیر موفق است، گفت: مدیری را موفق می‌دانیم که انتقادپذیر باشد و به انتقادات از خود دقت کند و تحویل بگیرد و بازخوردهای خوبی داشته باشد زیرا نیروی انسانی را در موفقیت سازمان، یک رکن می‌دانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید