متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز بیش از 12 سال است


متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز بیش از  12 سال است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی این شهر به علت تحریم‌ها و عدم امکان خرید اتوبوس جدید، به بیش از 12 سال رسیده است.

به گزارش ایرنا، ایمان غنی زاده روز سه شنبه در دیدار فرماندار تبریز از پایانه های هسته مرکزی تبریز افزود: کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیازمند تامین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲گانه تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی است.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای تبریز نیاز است در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به علت کاهش تردد به هسته مرکزی شهر، کاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حایز اهمیت است.

غنی زاده ادامه داد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارایه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک های دولتی بسیار ضروری است.

وی یادآوری کرد: در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام کرد در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.

فرماندار تبریز نیز در این بازدید با قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدمات دهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات، بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدمات رسانی تاکید کرد.

بهروز مهدوی با تاکید بر استمرار اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضدعفونی ناوگان و تاسیسات، افزود: پیگیری های لازم توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی برای نوسازی و بازسازی ناوگان توسط شهرداری و مراجع ذیربط با جدیت انجام می شود.

وی یادآوری کرد: فراخوان دعوت از بخش خصوصی جهت تامین اتوبوس نو و خدمات دهی به شهروندان انجام می شود و شهرداری تبریز اقدامات نظارتی بر کارکرد سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت خدمات دهی مطلوب به شهروندان را داشته باشد.

در این مراسم فرماندار تبریز از توقفگاه مرکزی، پایانه های هسته مرکزی شهر و راه آهن فرعی و مسیر تندرو بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاهها، ضدعفونی ایستگاهها و ناوگان و خدمات دهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص