تهیه 15هزار دقیقه برنامه با موضوع انقلاب/ افزایش 3درصدی مخاطبان مرکز سمنان


تهیه 15هزار دقیقه برنامه با موضوع انقلاب/ افزایش 3درصدی مخاطبان مرکز سمنان

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان از برنامه‌ریزی برای تهیه و پخش حدود 15 هزار دقیقه با موضوع انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال خبر داد.

دکتر مصطفی توکلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال 20 عنوان برنامه در 144 قسمت در معاونت سیمای مرکز سمنان در هفت هزار و 200 دقیقه آماده پخش شده است. همچنین در معاونت صدا نیز 23 عنوان برنامه در 195 قسمت در قالب هفت هزار و 605 دقیقه برنامه رادیویی در دهه فجر از مرکز سمنان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه 36 بخش خبری نیز در دهه فجر به برنامه‌های این ایام می‌پردازد افزود: علاوه بر این معاونت فضای مجازی نیز برنامه‌های متعددی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر دارد که طی آن، برنامه‌های مرکز با محتوی انقلاب اسلامی با مخاطبان فضای مجازی در خبرگزاری صداوسیما، کانال‌ها و سایت‌های این معاونت به اشتراک گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر استان بر ضرورت معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ایام تاکید و تصریح کرد: آشنایی مخاطبان با اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه ملی است و از این رو صداوسیمای مرکز سمنان نیز می‌کوشد با پرداختن به این مهم، بیش از پیش به تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر بپردازد.

وی با برشمردن برخی از مهمترین برنامه‌های این مرکز در دهه فجر پیش رو گفت: پلاک 42، برنامه گفت‌وگو محور"گفتمان"، ویژه برنامه 22بهمن، پوشش زنده راهپیمایی امسال که به صورت موتوری برگزار خواهد شد، ویژه برنامه رویداد، زیر یک سقف، شیرین بیان، چندین مستند گفت‌وگو محور که به روایت مبارزان و فجرآفرینان در استان می‌پردازد، جزر و مد، تازه شو، قرارگاه ایمان و...از مهمترین برنامه‌های معاونت سیمای مرکز سمنان در دهه فجر امسال است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان ادامه داد: برنامه 12 قسمتی صدای انقلاب، رادیویی که شما باشید، رادیو کنار هم، برنامه 10 قسمتی کتاب انقلاب، نگاه امروز جامعه فردا، مستند میدان امام، طلوع فجر، ویژه برنامه‌های 12 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن و...از مهمترین برنامه‌های معاونت صدای مرکز سمنان در ایام‌الله دهه فجر است. ضمن اینکه برخی از برنامه‌های همیشگی صدای مرکز سمنان نیز در این ایام، با رویکرد و موضوع انقلاب اسلامی تهیه و پخش می‌شوند.

توکلیان با اشاره به تنوع برنامه‌های مرکز سمنان در دهه فجر امسال گفت: جدا از برنامه‌های مرکز در خصوص دهه‌فجر، برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان این شبکه استانی آماده پخش شده که پخش روزانه یک فیلم سینمایی، سریال جذاب "نفس" و..از این جمله است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص لزوم پرداختن به وقایع انقلاب در استان سمنان اظهار کرد: متاسفانه در گذشته کمتر به اتفاقات و وقایع انقلاب در استان پرداخته شده که تلاش کردیم امسال بیشتر به این مهم پرداخته شود.

تهیه 15هزار دقیقه برنامه با موضوع انقلاب/ افزایش 3درصدی مخاطبان مرکز سمنان

وی از برنامه‌ریزی برای پرداختن به شهدای انقلاب در استان سمنان خبر داد و افزود: اگرچه به دلیل حضور پررنگ ساواک در استان سمنان، بخش زیادی از فعالیت‌های انقلابیون در استان، مخفی بوده اما شهرهای مختلف استان فعالیت‌های زیادی در جریان انقلاب اسلامی داشتند لذا امسال سعی شده بخش بیشتری از این وقایع به سمع و نظر مخاطبان مرکز سمنان و متعاقب آن رسانه ملی برسد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص افزایش و یا کاهش احتمالی مخاطبان این شبکه استانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در بخش مختلف و از جمله پرداختن جدی و مستمر به همه‌گیری کروناویروس، طرح مسائل اقتصادی و معیشتی مبتلابه مردم و...براساس پژوهش‌های انجام شده امسال تعداد مخاطبان صداوسیمای مرکز سمنان با افزایش سه درصدی روبرو بودند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های برنامه‌سازان این مرکز در خصوص کروناویروس تصریح کرد: ما از اولین شبکه های استانی بودیم که از همان روزهای نخست همه‌گیری به ارائه گزارش‌های زنده از شرایط بیماری در دو شهرستان سمنان و شاهرود پرداختیم.

توکلیان از تلاش برای ارتقا دانش و سطح آگاهی مخاطبان از این بیماری عالمگیر خبر داد و گفت: همکاران ما چه در حوزه ارائه راه‌های مراقبت بهتر در این شرایط و چه در برنامه‌های آموزش محور و سلامت محور با هدف افزایش تاب‌آوری شهروندان و...برنامه‌های متعددی را تهیه و پخش کردند و با توجه به تداوم شیوع این‌گونه برنامه‌ها همچنان با قوت در شبکه استانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا