600 میلیارد تومان طرح دهه فجر در لامرد افتتاح و کلنگ زنی می‌شود


600 میلیارد تومان طرح دهه فجر در لامرد افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان لامرد گفت: دهه فجر 99 چندین طرح در حوزه‌های مختلف با هزینه 600 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

حسین شبانی نژاد، سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان لامرد افزود: عمده این ‌پروژه‌ها مربوط به منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بهزیستی، فرمانداری، دانشگاه دولتی و کمیته امداد است که مشخصات این طرح‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‎ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با حضور محدود مسوولان و مردم برگزار می‌شود.

شیبانی نژاد، همچنین شتاب گیری در روند حمل و نقل مواد اولیه و محصولات کارخانه آلومینیوم لامرد را نشان از پویایی صنعتی این شهرستان دانست.

او ادامه داد: با همراهی مردم و مسوولان، این شهرستان به نمونه‌ای موفق از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است که باید این خدمات و دستاوردها به آگاهی همگان برسد از این رو از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که اطلاع رسانی دستاوردهای نظام از جمله پیشرفت‌های صنعتی و زیرساختی لامرد را در اولویت قرار دهند.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال آینده هدف مشترک ماست

فرماندار شهرستان لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در پای صندوق رای سبب رشد و بالندگی نظام می‌شود و این آرمان و هدف مشترک همه ماست.

شبانی نژاد با بیان اینکه مقدمات اولیه و اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان آغاز شده است، گفت: ا ز همه افراد واجد شرایط که این ظرفیت را در خودشان می‌بینند که خدمت بی‌منت به مردم این منطقه داشته باشند انتظار داریم برای انتخابات شوراها ثبت نام کنند تا شورای ششم، یک شورای مردمی و موفق باشد و دستاوردهای خوبی برای مردم شهرستان لامرد به همراه داشته باشد.

وی افزود: تلاش همه دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ‌ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کارخانه آلومینیوم لامرد در تراز جهانی است

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب لامرد (سالکو) نیز در این نشست گفت: بنابه اظهار متخصصان صنعت آلومینیوم، فعالیت کارخانه آلومینیوم جنوب لامرد در تراز جهانی است و در کمترین زمان ممکن از اردیبهشت ماه ۹۹ توانست محصول شمش آلومینیوم را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

علی عبدالله نژاد افزود: برخی معتقد بودند که این پروژه تکمیل و آماده راه‌اندازی نیست اما بر خلاف اظهار نظر این منتقدان، این کارخانه با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم‌های ظالمانه، به تولید رسید و مبادرت به جذب نیرو کرد.

وی اظهار داشت: هم اینک بیش از ۶۰ هزار تن شمش آلومینیوم در این کارخانه تولید می‌شود و می‌کوشیم تا فروردین سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید در این واحد صنعتی به حدود ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم برسد.

عبدالله نژاد ادامه داد: افتتاح این کارخانه مانع از حضور جوانان دانش آموخته برای اشتغال در دیگر مراکز صنعتی شد و هم اینک یک هزار و ۲۰۰ جوان مستعد در بخش‌های مختلف این کارخانه مشغول به‌کار هستند و با برگزاری ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزشی توانمندی آنان ارتقا یافته است.

فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
چشم انداز تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع در وسعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار طرح‌ریزی شده است.
محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
این مجتمع در زمان بهره‌برداری کامل به صورت مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.
این طرح با سرمایه گذاری ۴۹ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ۵۱ درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر احداث شده و در حال تکمیل است.
سرمایه در گردش مورد نیاز این مجتمع ۱۰ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک صادرات به عنوان بانک پیشرو و بانک های صنعت و معدن ، ملت و ملی پیش‌بینی شده است.
اجرایی شدن این طرح از مصوبات سفر سال ۱۳۹۴ کاروان دولت تدبیر و امید رییس‌جمهوری به استان فارس است که به گفته رییس‌جمهوری، اجرای این طرح پیرو گشایش‌های صورت گرفته بعد از برجام است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود