اردکانیان خبرداد: دسترسی سالانه یک میلیون روستایی به آب سالم


اردکانیان خبرداد: دسترسی سالانه یک میلیون روستایی به آب سالم

 پروژه آبرسانی به 11 روستای استان سمنان در هفته سی و هشتم از پویش هرهفته الف ب ایران، با حضور ویدئو کنفرانسی اردکانیان، وزیر نیرو و فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برگزار شد.

اردکانیان وزیر نیرو در افتتاح از راه دور پروژه آبرسانی به 11 روستای شهرستان گرمسار استان سمنان در وعده داد: طی نشستی ، مباحث مربوط به سد نمرود و پیشرفت این پروژه را بررسی کند.

این عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: امروز و در قالب این پروژه، تعدادی از روستاهای استان به شبکه آب سالم و پایدار وصل شده و یک هزار و ۷۰۰ خانوار از هموطنان روستایی ما در استان سمنان از این نعمت بهره مند می‌شوند که توفیق بزرگی برای بنده و همکارانم است.

وزیر نیرو ادامه داد: در خصوص آبرسانی روستایی انشاء الله در پایان این دولت این افتخار را خواهیم داشت که به مردم گزارش دهیم که از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار نفر و جمعا تا امروز ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان روستایی به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند.

وی اضافه کرد: انشاء الله این میزان تا پایان دولت به ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر خواهد رسید که با توجه به حمایت مستمر مجلس شورای اسلامی و تداوم اجازه مقام معظم رهبری به منظور برداشت از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها، مابقی خدمات در این حوزه در دولت سیزدهم توسط خدمتگزاران بعدی مردم به بهره برداری برسد.

طاهری، مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه در سی و هشتمین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران در استان سمنان، پروژه آبرسانی به ۱۱ روستا به بهره برداری می رسد گفت: امروز سومین پویش در سال ۹۹ با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در استان سمنان به انجام رسید.

وی ادامه داد: هدفگذاری برای آبرسانی به ۳۰ روستا در استان سمنان در سال ۹۹ انجام شد که در مردادماه سال جاری، ۱۹ روستا و در این مرحله به ۱۱ روستا در ۷ شهرستان آبرسانی شد.

مدیرکل آبفای استان افزود: تامین آب مستمر، پایداری تامین آب، فشار مناسب، کاهش هدر رفت آب و افزایش رضایتمندی مردم از پیامدهای مثبت این‌پروژه هاست.

طاهری با بیان اینکه در دوران ساخت این‌ پروژه ها زمینه اشتغال برای ۱۲۹ نفر و در زمان بهره برداری نیز ۱۱ نفر مشغول به کار شدند گفت: اجرای این پروژه ها، ارتقاء سطح سلامت خدمات گیرندگان و معیشت روستاییان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان