بستر انتقال بیمه کشاورزان و روستاییان به سایر صندوق‌های بیمه فراهم شد


بستر انتقال بیمه کشاورزان و روستاییان به سایر صندوق‌های بیمه فراهم شد

یزد- ایرنا- معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: زمینه اتصال و انتقال بیمه افراد زیرپوشش این صندوق به دیگر صندوق‌های بیمه از جمله سازمان تامین اجتماعی مصوب شده که بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اخوان بهبهانی روز سه‌شنبه در نشست با مسوولان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ، از همسان‌سازی مستمری بگیران این صندوق با سایر صندوق های بیمه خبرداد و یادآور شد: همسازی این صندوق بدون کمک دولت و بر اساس منابع صندوق و بدون توجه به سطح بیمه مستمری بگیران انجام شده‌است.

وی تعداد بیمه شدگان این صندوق از زمان تاسیس در سال 84 تا کنون را ۲ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با پرداخت مستمر حق بیمه، بیمه شده فعال هستند.

اخوان بهبهانی همچنین تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نفر بازنشسته ، بازمانده و مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور وجود دارد که از تعهدات بلند مدت صندوق در ارتباط با بیمه شدگان مانند پیری و از کارافتادگی و فوت برخوردارند.

وی در ارتباط با پرداخت حق بیمه این صندوق اضافه کرد: یک سوم حق بیمه را بیمه شده و ۲ سوم آن توسط دولت پرداخت می‌شود و روستائیان و عشایر و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها، زیرپوشش این صندوق قرار گیرند، زیرا عمده فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را کارگزاری‌ها بیمه بر عهده دارند.

اخوان بهبهانی همچنین از بازبینی حق‌الزحمه کارگزاری‌ها و افزایش ۵۰ درصد حق الزحمه آنها خبرداد و افزود: برای کارگزاری‌های فعال‌تر و دارای افراد بیمه شده بیشتر و یا واقع درمناطق محروم تشویقی نیز در نظر گرفته می‌شود که تا پایان سال طی ۲ مرحله به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد نیز تعداد افراد بیمه شده این صندوق در استان را ۲۶ هزار نفر ، بیمه شدگان فعال ۱۳ هزار نفر و مستمری بگیران را نیز سه هزار و ۴۶۵ نفر نیز اعلام کرد و افزود: فعالان در رسته‌های شغلی دامداری ، کشاورزی و صنایع دستی و ساکن درشهرهای زیر ۲۶ هزار نفر جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

حسن ابراهیمی با ابراز رضایت از کارگزاری‌های مستقر در میبد گفت: میبد قطب زیلوبافی کشور است و از طرف صندوق نیز حمایت از زیلوبافان و آموزش زیلوبافی مورد توجه قرار گرفته ‌است.

وی تعداد بیمه شده‌های میبد را ۲ هزار و ۵۸۴ نفر ذکر کرد که از این تعداد ، یک هزار و ۱۴۰ نفر پرداخت‌کننده حق بیمه فعال ، ۱۵۴ نفر بازنشسته ، ۱۳۹ مستمری فوتی و پنج نفر نیز از کارافتاده هستند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار میبد نیز با برشمردن ظرفیت‌های این شهرستان گفت: برخی بافت های روستایی در درون شهر میبد قرار دارد و این شهر با وسعت زیاد یکی از قطب های صنعت کشور است، با این وجود مردم این شهرستان به دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی نیز علاقه دارند.

فرزین خادمی احیای کارگاه‌ها و رونق زیلوبافی در میبد و جهانی شدن شهر به نام زیلو و همچنین رونق سفالگری و سرامیک را از ظرفیت های میبد برشمرد و مشکلات روستائیان را در ارتباط با پرداخت بیمه در ندوشن که قبلا روستا بوده و به مرور شهر شده یادآور شد.

در حاشیه این نشست از فعالیت کارگزاری میبد تقدیر و به ۲ عضو صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان نیز حکم بازنشستگی اهدا شد.

یک هزار و ۸۰۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درسطح کشور وجود دارد و از این تعداد ، ۲۹ کارگزاری در استان یزد فعال است.

۲ کارگزاری فعال استان نیز در بخش مرکزی میبد و شهر ندوشن دایر هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن