مرکز جامع درمان اعتیاد وبازتوانی بانوان در البرز گشایش یافت


مرکز جامع درمان اعتیاد وبازتوانی بانوان در البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا - برای نخستین بار در کشور، مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان استان البرز روز سه شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی حسین شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.

همزمان با گشایش مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان در البرز ، ۲۳ مرکز جامعه درمان و بازتوانی اعتیاد مردان به صورت ویدئوکنفرانسی در سایر استان های کشور راه اندازی شد.

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز در حاشیه مراسم گشایش مرکز اعتیاد و بازتوانی اعتیاد بانوان گفت: این مرکز با ۹۰ نفر و ظرفیت اسمی سرپایی ۳۰۰ نفر فعال شده است.

وی ادامه داد: مرکز ترک اعتیاد مهربانو با زیربنای ۶۰۰ متر مربع شامل هفت اتاق و یک سالن است که در استان البرز به صورت پایلوت افتتاح شد.

حیدری گفت : مرکز جامع درمان اعتیاد کلیه فعالیت های چرخه ی درمان اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع شده انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : فرد دچار مشکل اعتیاد به مدت یک سال تحت نظارت و نگهداری این مرکز است که طی این مدت چهار ماه به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی خدمات دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد : چرخه درمان در این مرکز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار صورت می گیرد.

حیدری گفت : از مزایای تأسیس این مراکز می توان به پیگیری درمان پس از سم زدایی اشاره کرد که فرد بهبودیافته پس از سم زدایی تحت درمان روانی اجتماعی و بازپروری قرار می گیرد و در این مدت ۵۲ جلسه آموزشی برای خانواده وی نیز برگزار می گردد و در ادامه تا چندین سال به منظور رهایی کامل از اعتیاد این روند با پیگیری مددکاران اجتماعی در خصوص شرایط فرد و وضعیت خانواده وی تداوم خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت : در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یک کارگاه فعال عروسک سازی با ظرفیت اشتغال ۱۰ نفر ویژه بانوان از جمله برنامه های دائمی این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در زمینه اشتغال فرد بهبود یافته افزود : اضافه کرد: فرد بهبود یافته با شرط وجود یک سال پاکی از مصرف مواد مخدر از دریافت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال بهره مند خواهد شد.

وی بیان داشت : اکنون ۹۰ کمپ ترک اعتیاد ، ۱۶مراکز کاهش آسیب، ۲ مرکزتوانمندسازی ، ۲ شلتر، ۲ DIC و هشت مرکز درمان اعتیاد سرپایی تحت نظارت بهزیستی استان البرز می باشند.

این مراسم با حضور معاونان استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا