مرکز جامع درمان اعتیاد با اختلال مصرف مواد در شیراز افتتاح شد


مرکز جامع درمان اعتیاد با اختلال مصرف مواد در شیراز افتتاح شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد با اختلال مصرف مواد شیراز از پروژه‌های کلان این اداره کل در سال 99 است که پس از تلاش‌های فراوان با هدف توزیع عادلانه خدمات در اختیار شهروندان قرار گرفت.

با آنکه آمار دقیقی از تعداد معتادان فارس وجود ندارد، وجود معتادان آشکار یا متجاهر و قرارگیری فارس در بین پنج استان با بیشترین میزان مصرف مواد مخدر و کشفیات این کالای افیونی تدابیر تازه‌ای را در این خصوص می‌طلبد.

بافت قدیم شهر شیراز که محل قرارگیری اغلب آثار فرهنگی، مذهبی و تاریخی این شهر است با شمار بیشتری از معتادان متجاهر نسبت به دیگر مکان‌های این کلانشهر مواجه است.

چرخه سودآور تجارت موادمخدر باعث شده این مساله به راحتی قابل ساماندهی نباشد و نیاز است که برای رفع این معضل طرح‌هایی نو اندیشیده شود تا بتوان آن را تحت کنترل درآورد و مهار کرد، ایجاد این مرکز یکی از راه‌های تازه برای رفع معضل اعتیاد و درمان گرفتاران به این بیماری است.

روابط عمومی بهزیستی فارس در گزارش روز سه‌شنبه خود از قول سیدمحمدصادق کشفی‌نژاد در آیین گشایش جامع درمان اعتیاد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی، استاندار فارس، فرماندار شهرستان شیراز به‌صورت همزمان در ۲۳ استان و از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار داشت: این مرکز با مساحت ۳۶هزار مترمربع فضای باز و یک هزار مترمربع زیربنا، از واحدهای سم‌زدایی اقامتی، سرپایی و همچنین کارگاه خیاطی، سنگ تراشی، گوهر تراشی و کشت گیاهان دارویی برخوردار است.

وی بیان کرد: روند درمان افراد در این مرکز، کمتر از یک سال است، بدین‌صورت که سم‌زدایی فرد به مدت ۲ هفته، بازتوانی اجتماعی به مدت سه‌و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی به مدت ۸ ماه بعد از اتمام دوره و ترخیص فرد، توسط متخصصان توانمند این مرکز صورت می‌گیرد .

کشفی‌نژاد، مهمترین مزیت این مرکز را درمان‌ غیردارویی به صورت پرهیزمداری دانست و گفت: فرد با روند طبیعی و کمک گرفتن از متخصصان روان‌درمانگر، دوره‌های آموزش سلامت زندگی، اشتغال، بازپروری و اعطای وام پس از ترخیص را سپری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: افزون‌ بر راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی که دسترسی گروه خدمت‌گیرنده را به مراکز سازمان بهزیستی هموار می‌کند، مرکز درمانی اعتیاد در توزیع جغرافیایی مناسب، دسترسی گروه هدف به خدمات سازمان بهزیستی را آسان می‌سازد.

به گزارش ایرنا، هم ‌اکنون ۴۰ نفر بیمار در این مرکز تحت درمان هستند و امکان پذیرش در هر دوره تا ۱۰۰ نفر فراهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات