گاز مونوکسیدکربن، عامل مرگ 27 نفر ظرف 10 ماه در فسا شد


گاز مونوکسیدکربن، عامل مرگ 27 نفر ظرف 10 ماه در فسا شد

شیراز-ایرنا-مرگ ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن که از آن به عنوان قاتل خاموش نیز نام می‌برند همچنان در فصل سرما بلای جان آنانی است که هشدارها را مبنی بر اطمینان از سالم بودن وسایل مولد گرما جدی نمی‌گیرند و زندگی خود را از دست می‌دهند این غفلت نیز موجب جان باختن 27 نفر در شهرستان فسا ظرف 10 ماه شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان فسا، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی ماه، ۲۷ نفر از شهروندان فسایی به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن و مسمومیت ناشی از آن، جان خود را از دست دادند.

جواد افضلی فر افزود: جان سپردن این تعداد از هموطنانمان، موضوع دقت در استفاده از وسایل مولد گرما را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا نیز امروز (هفتم بهمن ماه ۹۹) در مورد جان باختن جوان ۳۳ ساله‌ فسایی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره گاز گرفتگی منجر به فوت در یکی از محله‌های شهرستان فسا، ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ محمد هاشم قسام بیان کرد: در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارشناسان، مشخص شد این جوان هنگام استراحت در منزل دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.
وی، نیز از مردم خواست در استفاده از وسایل مولد گرما در محیط‌های بسته، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

مونوکسیدکربن، گاز بی رنگ و بی بو است که میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از ترکیب با اکسیژن است به همین سبب هر جایی که این گاز وجود داشته باشد بلافاصله وارد خون شده و باعث مسمومیت افراد می‌شود.

سردرد مبهم، سرگیجه، بی‌حالی، سرفه شدید، گیجی، خواب آلودگی، تاری دید، حالت تهوع، تشنج، تنگی نفس و کاهش هوشیاری، نشانه‌های اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از این علائم و اقدام دیر هنگام منجر به مرگ افراد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی