45 واحد مسکونی برای نیازمندان در آستارا احداث می‌شود


45 واحد مسکونی برای نیازمندان در آستارا احداث می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: ساخت 45 واحد مسکونی برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در روستاهای این شهرستان آغاز شده و مشارکت جامعه خیران در تکمیل آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن در فرمانداری آستارا اظهار کرد: زیربنای هر واحد ۵۰ متر مربع و زمین از آن متقاضیان است و برای هر واحد، ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: دولت جهت حمایت از نیازمندان، هزینه ای بابت پروانه ساخت و انشعابات آب، برق و گاز واحدهای مسکونی دریافت نمی کند و واحدها تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان بنیاد مسکن، هزینه هر واحد مسکونی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده و همکاری خیران برای تامین بخشی از هزینه های ساخت و ساز ضروری است.

امام جمعه آستارا هم در این جلسه گفت: مسکن، جزو اولویت های زندگی است و از خیران انتظار داریم همانگونه که در تجهیز بیمارستان همت کردند، بار دیگر همدلی خود را برای رفع نیاز خانواده های مستحق و تحت پوشش نشان دهند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: استفاده از ظرفیت جامعه نیکوکاران و خیران مصالح فروش برای تکمیل این طرح ضروری است و با استفاده از توان رسانه و فضای مجازی، پویشی برای جمع آوری کمک های نقدی شهروندان راه اندازی شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار خانوار آن تحت پوشش کمیته امداد و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی