80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند


80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود 80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

مهدی ابارشی، امروز (سه شنبه-۷ بهمن) در جلسه بررسی مشکلات بیمه روستاییان شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: حدود ۱۵ سال از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می گذرد و استقبال مردم از خدمات و آثار این صدوق افزایش یافته است.

وی افزود: مطمئنا خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جامعه به گونه ای اثرگذار خواهد بود که شاهد تغییر رفتار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در روستاها به واسطه حمایت هایی که می شود خواهیم دید.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان یکی از عوامل موثر توسعه روستاها را بیمه روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: آیین‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۳ توسط هیات وزیران تصویب و از سال ۸۴ تشکیل شد و با توسعه این صندوق امروز بیشتر روستاییان و عشایر، کشاورزان، قالیبافان و افرادی که در بخش صنایع دستی مشغول هستند عضو هستند و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را به این هدف گذاری اضافه کردیم.

ابارشی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان دومین صندوق عام در کنار سازمان تامین اجتماعی ماموریت های خوبی انجام می دهد، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان اصفهان از این بیمه بهره می برند و حدود ۸۰ هزار نفر دیگر نیز از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مستمری بگیران این صندوق در قالب بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان استفاده می کنند.

سهم ۲۰۴۰ نفری اردستان از بیمه روستاییان و عشایر

در ادامه این جلسه نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: این بیمه یک نوع خدمات دولت است که به شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نمی دهد و به روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تعلق می گیرد.

سید صادق طباطبایی نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام شهرها و روستاهای شهرستان اردستان کمتر از ۲۰ هزار نفر است و با توجه به کمک دولت در پرداخت یارانه بیمه‌ای، ارزان و در دسترس بودن، این بیمه بهترین گزینه بیمه‌ای برای مردم شهرستان است که از دهیاران و بخشداران درخواست می شود نسبت به ترویج بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد زنان خانه دار باید از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شوند تا این افراد کرامت شغلی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان اردستان بیش از ۲۰۴۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند و بیش از ۲۰۰ نفر نیز از مستمری بگیران این صندوق هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس