نماینده مجلس: پرداخت یارانه نقدی موجب افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود


نماینده مجلس: پرداخت یارانه نقدی موجب افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود

تبریز- ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه نقدی صدمه زیادی به کشور زده است؛ گفت: پرداخت یارانه به این شیوه افزایش نقدینگی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بناب خاطرنشان کرد: قرار بود منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها در جهت تکمیل پروژه های عمرانی، طرح های بهداشتی و حقوق کارمندان و فرهنگیان هزینه شود ولی به نظر می رسد انحرافاتی در این خصوص رخ داده است.

وی همچنین گفت: مجلس یازدهم تصمیم گرفت نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کند و پیش بینی می شود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان عاید شود.

نماینده بناب و خوشه مهر با اشاره به اوضاع آشفته و نابسامان بورس طی هفته های گذشته اعلام کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از سرمایه گذاری مردم در بورس جمع شده که بایستی این میزان پول در بخش تولید و عمران و آبادانی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه از شفافیت بالایی برخوردار است؛ افزود: افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، عجله نکنند زیرا در طولانی مدت ضرر نخواهند کرد و بازار سرمایه به سمت تعادل و آرامش بیشتر حرکت می کند.

حجت الاسلام باقری بنابی از آغاز سرمایه گذاری برای احداث پروژه های فولاد و فاز جدید نیروگاه بناب خبرداد و گفت: مسئولین شهرستان باید حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش ۲۰۰ هکتاری برای توسعه شهرک صنعتی بناب، از واگذاری اجرای پروژه کنارگذر شرقی بناب به پیمانکار خبرداد.

حجت الاسلام باقری بنابی اعلام کرد: این پروژه به زودی کلنگ زنی خواهد شد که با اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بناب تحقق خواهد یافت و این پروژه با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز و برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

فرماندار بناب : مدیر پروازی درد مردم را حس نمی کند

شهریار فتحی فرماندار بناب هم در این جلسه اظهار کرد: مدیر پروازی به درد شهرستان نمی خورد زیرا درد مردم را احساس نمی کند.

وی با انتقاد از عدم وجود نظم و انضباط اداری در شهرستان اظهار کرد: مدیری که سر وقت در محل کار خود حاضر نمی شود نباید انتظار داشته باشد که زیرمجموعه اش به موقع در محل کار حضور یابند.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب همچنین با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز از سوی مردم به ویژه ادارات از مسئولین خواست نسبت به پرداخت مطالبات و قبوض مصرفی خود اقدام کنند.

فتحی سپس با تأکید بر ضرورت عدم استفاده از خودروهای اداری توسط مسئولین در غیر وقت اداری اعلام کرد: در صورت مشاهده توسط نیروی انتظامی برخورد قانونی خواهد شد.

وی بر رعایت و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بیان کرد: برکات نظام و انقلاب باید برای مردم بازگو شود و امسال به دلیل برخی محدودیت ها به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا برنامه های دهه فجر متفاوت از سال های قبل برگزار خواهد شد و تلاش خواهیم کرد برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال با شکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

فتحی ضمن معرفی سرهنگ یحیی حیدری فرمانده سپاه ناحیه بناب به عنوان مسئول ستاد دهه فجر شهرستان خواستار همکاری لازم ادارات و تمام نهادها در امر برگزاری برنامه های این دهه شد.

فرماندار بناب در خاتمه گریزی به انتخابات زد و گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش روست و از آنجایی که رأی مردم حق الناس است، از این رو توصیه می کنم که مسئولین ادارات ضمن حفظ بی طرفی خود در استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدهای احتمالی، سعی کنند امانتداری را حفظ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی