فرماندار خوی: ترانزیت کالا از گمرک رازی 75 درصد رشد دارد


فرماندار خوی: ترانزیت کالا از گمرک رازی 75 درصد رشد دارد

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 400 هزارتن انواع کالا از این گمرک ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 75 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کالاها به ارزش ۴۳۵ میلیون دلار از این گمرک ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه امسال همچنین بیش از ۱۸۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۸۸ میلیون دلار از گمرک خوی و گمرک ریلی رازی شهرستان به خارج از کشور صادر شده است اظهار کرد: در این مدت صادرات کالا از این مبادی از نظر وزنی نیز ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرماندار خوی علت این افزایش را توسعه تجارت و اتخاذ رویه های جدید گمرکی اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد کالاهای صاداراتی از این گمرکات محصولات واحدهای تولیدی آذربایجان غربی بوده است.

وی به نوع محصولات صادراتی از گمرکات این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود : انواع سنگ معدنی، ایزوبام ،محصولات کشاورزی ،کنسانتره میوه و محصولات صنعتی از جمله کالاهای صادر شده از این گمرک در سال جاری است.

عباسی اضافه کرد : در این مدت مقصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات شهرستان خوی کشورهای همسایه از جمله عراق ، ترکیه ، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی بوده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۲ گمرک خوی و رازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا