فرماندار: توسعه سرانه ورزشی هلیلان در دستور کار است


فرماندار: توسعه سرانه ورزشی هلیلان در دستور کار است

ایلام - ایرنا - فرماندار هلیلان با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی چندین پروژه ورزشی این شهرستان در آینده نزدیک، گفت: سرانه فضاهای ورزشی هلیلان برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، سعید شهبازی روز سه شنبه در نشست شورای ورزش هلیلان اظهار داشت: ورزشکاران هلیلانی ظرفیت های بسیار بالایی در رشته‌های مختلف ورزشی و قابلیت مدال‌آوری خوبی در عرصه‌های استانی، ملی و جهانی دارند.

وی یادآور شد: خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه ورزش شهرستان نقشی تعیین کننده دارند و هر اندازه تعداد خیرین و سازمان های مردم نهاد بیشتر باشد، در جذب خدمات و اعتبارات برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی موفق تر خواهیم بود.

فرماندار هلیلان افزود: پس از ارتقا هلیلان از بخش به شهرستان در کمتر از یکسال، چندین خانه ورزش در روستاهای این شهرستان ایجاد شده است.

شهبازی با بیان اینکه توسعه ورزش بانوان این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اختصاص یک سالن ورزشی ویژه بانوان و کلنگ زنی چندین پروژه ورزشی در این شهرستان بطور جدی پیگیری خواهد شد.

سند توسعه ارتقا وضعیت زنان تصویب شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: سند توسعه ارتقا وضعیت زنان در دولت تدبیر و امید تصویب شده که یکی از چالش های بینی شده در این سند، عدم وجود نشاط و کاهش فعالیت های ورزشی حوزه بانوان است.

زینب شیرخانی افزود: رسانه ها همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه ورزش بانوان از طریق آگاه سازی مردم ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: آگاهی جامعه از ورزش به ویژه در والدین و روی آوردن به فعالیت های ورزشی در فرهنگ ما مقوله ای بسیار اساسی و کاربردی است و اطلاع رسانی این مهم بر عهده رسانه ها و مطبوعات است.

شیرخانی در ادامه خواستار شناسایی و تجلیل از نخبگان ورزشی استان که در سطح ملی برای استان مقامات ارزشمندی کسب کرده اند، شد و افزود: بانک اطلاعاتی نخبگان ورزشی این استان توسط اداره کل ورزش و جوانان ایلام گردآوری و ارایه شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام یکی از عوامل توسعه ورزش به ویژه توسعه ورزش بانوان در هلیلان را توجه به زیرساخت ها این حوزه ذکر کرد و افزود: برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در هلیلان نیازمند ایجاد پارک بانوان هستیم.

هلیلان اولویت نخست تخصیص اعتبارات حوزه بانوان است

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و توانمندی‌های ورزش بانوان هلیلان، اظهار داشت: بانوان این شهرستان دارای انگیزه و پتانسیل های بسیاری بالایی برای ورزش قهرمانی در استان و کشور هستند و هلیلان اولویت نخست تخصیص اعتبارات برای توسعه ورزش بانوان است‌.

حمیرا نیک سرشت یادآور شد: زیرساخت های ورزشی این شهرستان بر اساس نیازها و استعدادها باید توسعه یابد که در صورت اجرای این اقدامات، نتایج مثبتی برای ورزش بانوان این شهرستان به وقوع می پیوندد.

وی تصریح کرد: عملیات سنجش اصلاح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و همچنین شناسایی ناهنجاری های قامتی در روستاهای این شهرستان بطور ویژه ای ادامه خواهد یافت که هدف ما در این بخش شناسایی این ناهنجاری‌ها و توزیع تراکت ها و بروشورهایی در راستای ایجاد حرکات اصلاحی در روستاهای مورد پایش است.

نیک سرشت اضافه کرد: تحقیقات ثابت کرده در هر منطقه ای که اماکن ورزشی بیشتری وجود داشته باشد علاوه بر توسعه ورزش همگانی و سلامت مردم، حدود ۳۵ درصد مردم بیشتر به انجام فعالیت های ورزشی هدایت می شوند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: معاونت توسعه ورزش بانوان کمتر از یکسال است که از وزارت ورزش ابلاغ شده و یک معاونت نوپا محسوب می شود که پس از ایجاد، موضوع ورزش بانوان بطور جدی پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: پس از ابلاغ معاونت مستقل ورزش بانوان در ایلام همزمان با سراسر کشور ، ۲ ردیف اعتباری نیز برای توسعه ورزش بانوان این استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عدالت جنسیتی باید برای استفاده از فضاهای ورزشی در استان رعایت شود، افزود: کمیته های مختلفی برای ساماندهی هیات ورزشی بانوان در استان برای اجرای این مهم ایجاد شده است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام ماحصل ورزش همگانی را موفقیت در ورزش قهرمانی دانست و تاکید کرد: ورزش قهرمانی از یک سو موجب عزت، افتخار و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان می شود و از سوی دیگر کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از بانوان فعال حوزه ورزش شهرستان هلیلان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش