رخنه فساد باید خشکانده شود


رخنه فساد باید خشکانده شود

شهرکرد- ایرنا- قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رخنه فساد و رانت‌خواری در برخی دستگاه‌های اجرایی کلان و خرد کشور، بزرگترین منکر است که باید با حساسیت و مطالبه‌گری مردم ریشه آن خشکانده شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی روز سه‌شنبه در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با گذشت بیش از سه دهه از ایجاد ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، هنوز وظایف، اهداف و رسالت اصلی این ستاد مردمی که احیای فریضه واجب دین مبین اسلام است ادا نشده است و می‌طلبد به دیدگاه علمی، تخصصی و عقلانی به‌دور از سیاست‌زدگی نسبت به اشاعه و گسترش آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سالهای گذشته تنها محدود به رعایت حجاب شده بود و امر به معرف و نهی از منکر باید اصل این فریضه در جامعه نهادینه شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجرایی نیست، گفت: هدف امر به معروف تذکر در حوزه نحوه پوشش ظاهری افراد جامعه نیست، بلکه باید در جهت آگاه‌سازی جامعه گام برداشت تا مردم خودشان امر به معروف را اجرا کنند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر تغییر کرده است و اکنون بزرگ‌ترین مسئولیت این ستاد آماده‌سازی بستر مطالبه‌گری مردم است که منطبق با منویات مقام معظم رهبری با جدییت در حال پیگیری است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ستاد احیای امر به‌ معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام ، آموزش مردم در راستای ترویج امر به‌ معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به‌ معروف و نهی از منکر انجام دهند.

به گفته وی، اگر امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌ درستی تبیین شود تمام مردم و مسوولان، مسولیت‌پذیر می‌شوند و هیچ مسوولی جرات کم‌کاری ندارد زیرا خود را زیر مطالبه مردم می‌داند.

امام جمعه شهرکرد ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را محصول امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت:امام (ره) با برپاکردن قیام انقلاب اسلامی، سفره طاغوت، استکبار و ظلم که منکرات اصلی جامعه بود را برچید و عدالت و رعایت حقوق مظلوم را جایگزین کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی به عنوان دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات سردار پاسدار علی محمد اکبری دبیر سابق ستاد استان تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول