تبریز نیازمند 1800 دستگاه اتوبوس است
منبع خبر
/
مهر /
آذربایجان شرقی
تبریز- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: تبریز نیازمند 1800 دستگاه اتوبوس است.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار تبریز از توقفگاه مرکزی، پایانههای هسته مرکزی شهر و راه آهن فرعی و مسیر تندرو بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاهها، ضدعفونی ایستگاهها و ناوگان و خدمات دهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.
بهروز مهدوی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدمات دهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات، بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدمات رسانی تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این جلسه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس بدلیل تحریمهای سالهای اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی وبازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری میسازد بطوری که در حال حاضر ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز شهرتبریز میباشد در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.
ایمان غنی زاده افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی بجهت کاهش تردد به هستهی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات ازطریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمکهای دولتی بسیار ضروری میباشد و پیشنهاد میشود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل ونقل عمومی به شهروندان وتأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی ومالی در اسرع وقت اقدام شود در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار تبریز از توقفگاه مرکزی، پایانههای هسته مرکزی شهر و راه آهن فرعی و مسیر تندرو بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاهها، ضدعفونی ایستگاهها و ناوگان و خدمات دهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.
بهروز مهدوی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدمات دهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات، بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدمات رسانی تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این جلسه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس بدلیل تحریمهای سالهای اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی وبازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری میسازد بطوری که در حال حاضر ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز شهرتبریز میباشد در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.
ایمان غنی زاده افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی بجهت کاهش تردد به هستهی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات ازطریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمکهای دولتی بسیار ضروری میباشد و پیشنهاد میشود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل ونقل عمومی به شهروندان وتأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی ومالی در اسرع وقت اقدام شود در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.
کد خبر 5131742
حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی
برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!