تشکیل شورای سیاستگذاری برای سمپاد مهارتی ضروری است


تشکیل شورای سیاستگذاری برای سمپاد مهارتی ضروری است

کرج- ایرنا- معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: رفع موانع توسعه رشته های مهارتی نیازبه تشکیل شورای سیاستگذاری برای سمپاد مهارتی درحوزه وزارتخانه ای دارد.

الهام یاوری روز سه شنبه درنشست بررسی توسعه سمپاد مهارتی دراستان البرزاظهارداشت: بازنگری در رشته های مورد نیاز سمپاد مهارتی برحسب ویژگی های هراستان از موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: سمپاد مهارتی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راه اندازی شدند که برای رفع موانع توسعه ای آن باید نگاه کارشناسی، پژوهشی وحمایتی ویژه حاکم باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحول درسمپاد مهارتی برای تامین نیروی علمی - مهارتی باید دراولویت برنامه ریزی ها قرارگیرد، اضافه کرد: باید با آگاهی بخشی مناسب شرایط حضوردانش آموزان توانمند را درسمپاد مهارتی مهیا کنیم زیرا جامعه امروز ما درحوزه اشتغال نیاز به نیروی مهارتی آموزش دیده دارد.

وی بیان داشت: ایجاد تحول درسمپاد مهارتی می تواند در ایجاد انگیزه و جذب دانش آموزان بااستعداد درجامعه به سمت رشته های مهارتی با هدف خود اشتغالی و کارآفرینی را بوجود آورد.

یاوری برنامه ریزی برای دایرکردن رشته های جدید درسمپاد مهارتی را نیزمهم دانست زیرا این طراحی می تواند درتربیت نیروی بازار کار جامعه نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: لازم است به برنامه ریزی مناسب برای آینده شغلی دانش آموزانی که درسمپاد مهارتی مشغول تحصیل هستند، توجه شود تا امید وانگیزه خود را از دست ندهند.

معاون وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: محتوای آموزشی سمپاد مهارتی ازدیگرمحورهای مهمی است که باید درشورای سیاستگذاری مورد بررسی قرارگیرد تا برنامه ملی برای فعال کردن رشته های جدید تدوین شود.

وی عنوان کرد: در هشت سمپاد مهارتی کشور ۱۶۸ دانش آموزدر رشته های مختلف مشغول آموزش علمی – مهارتی است.

معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: درسمپاد مهارتی سلیقه ای عمل کردن جایگاهی ندارد.

بازنگری

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: موضوع مهم انتخاب رشته تحصیلی باید ازپایه هفتم درمتوسطه دوره اول مورد توجه قرارگیرد تا دانش آموزان با شناخت بیشتر رشته های مهارتی را انتخاب کنند.

سالار قاسمی افزود: برای انتخاب رشته های تحصیلی ازجمله مهارتی باید دانش آموزان به علاقه و استعداد خود نگاه کنند تا درمسیرتحصیل با هدف گام بردارند.

وی بیان داشت: رشته های سمپاد مهارتی برای دانش آموزان براساس علاقه و نیاز استان ها ساماندهی شود تا درآینده آنان با مشکل بیکاری و یا عدم رضایت شغلی مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: خانواده ها به فرزندان خود درمسیر فرآیند انتخاب رشته به خصوص در رشته های مهارتی کمک کنند.

قاسمی تاکید کرد: برداشتن موانع سمپاد مهارتی و راه اندازی رشته های جدید نیاز به نشست های تخصصی دارد تا درآن مسائل مختلف مورد کارشناسی و بازنگری قرارگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول