کارکنان و مدافعان سلامت فارس، پیشتاز عرصه مبارزه با کرونا


کارکنان و مدافعان سلامت فارس، پیشتاز عرصه مبارزه با کرونا

شیراز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارکنان و مدافعان سلامت استان فارس را که در دوران کرونا 6 شهید در راه دفاع از سلامت جامعه و مردم تقدیم کردند، پیشتاز مدافع سلامت و در خط مقدم مبارزه با کرونا دانست.

مهرزاد لطفی، سه‌شنبه در دویست و پنجاه و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، علوم پزشکی شیراز از دستیاران گروه داخلی برای خدمت رسانی و تلاش شبانه روزی در خط مقدم بحران کرونا از آغاز تاکنون، قدردانی کرد.

وی، همچنین با تجلیل از تلاش بی وقفه تمام کارکنان درگیر با کرونا از آغاز شیوع این بیماری تاکنون، افزود: آمارهای مربوط به وضعیت کووید۱۹ در کشور نشان می‌دهد که اقدامات مطلوبی در حوزه درمان با تلاش مجموعه سلامت فارس انجام شده است.

لطفی، با اشاره به اینکه حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بحران بسیار درگیر شده و روزهای سختی را پشت سرگذاشته است، بیان داشت: در بحران کرونا، فراگیران به ویژه دستیاران داخلی در خط مقدم مقابله با بیماری کووید۱۹، جانانه به مراجعان خدمت رسانی کرده و با جانفشانی، نقش ویژه‌ای در درمان مبتلایان به کرونا ایفا کرده‌اند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده مدافعان سلامت در خط مقدم درمان کووید۱۹، از ایستادگی دانشجویان پزشکی به ویژه دستیاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این بحران قدردانی کرد.

محسن مقدمی اضافه کرد: دستیاران پزشکی نه تنها در حوزه آموزش به رسالت خود پایبند بوده، بلکه در حوزه درمان نیز به ویژه در زمان بحران، از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

درگذشت سه هزار و ۱۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در فارس

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۸۵ هزار و ۸۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۶ هزار و ۷۰۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

اورنگ ایلامی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶ هزار و ۸۵۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا همه‌گیری این بیماری تا به حال، ۱۶۸ هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ۳۸۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

ایلامی، همچنین شمار بیمارانی را که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در فارس بهبود یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۱۶۲ هزار و ۱۴۹ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، با جان باختن چهار نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری در فارس در روز گذشته (ششم بهمن ماه ۹۹) تعداد جان باختگان کووید ۱۹ در این استان از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به سه هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

ایلامی، از مردم فارس به ویژه مناطق جنوبی این استان خواست، برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید۱۹، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها، از سفرهای غیرضروری و حضور در تجمع ها به ویژه دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور