با این 5 نکته غذای خود را به راحتی هضم کنید


هضم غذا یکی از مهم ترین عملکرد های دشتگاه گوارش است که اگر به درستی اتفاق نیافتد می تواند باعث بیماری گوارشی مانند ترش کردن، تهوع، ورم معده و نفخ و دلپیچه و همچننی در طولانی مدت باعث زخم معده شود. در نتیجه نوع غذایی که می خورید در کمک به فرایند هضم غذای شما بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از این 5 نکته به راحتی غذای خود را هضم کنید تا به...

با این 5 نکته غذای خود را به راحتی هضم کنید

هضم غذا یکی از مهم ترین عملکرد های دشتگاه گوارش است که اگر به درستی اتفاق نیافتد می تواند باعث بیماری گوارشی مانند ترش کردن، تهوع، ورم معده و نفخ و دلپیچه و همچننی در طولانی مدت باعث زخم معده شود. در نتیجه نوع غذایی که می خورید در کمک به فرایند هضم غذای شما بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از این 5 نکته به راحتی غذای خود را هضم کنید تا به بیماری های گوارشی مبتلا نشوید.

1.فیبر زیاد بخورید: فیبرهای محلول و نامحلول برای دشتگاه گوارش مفید هستند. فیبرهای محلول که در حبوبات، دانه و بذرها یافت می شوند از یبوست جلوگیری می کنند. فیبرهای نامحلول که در غلات کامل وجود دارند لوله گوارش را پاکسازی می کنند.

2. مدیریت استرس: استرس با افزایش احتمال ناراحتی های گوارشی، یبوست، اسهال و زخم معده مرتبط است با انجام مدیتیشن و انجام تکنیک هایی مانند ریلکسیشن و یوگا استرس خود را کاهش دهید.

3. غذاهای تخمیری بخورید: تخمیر فرایندی است که باعث تسهیل رشد باکتری های مفید یا پروبیوتیک ها می شود. پروبیوتیک ها باعث ارتقای ایمنی، بهبود هضم و کاهش وزن می شوند. ماست یکی از منابع پروبیوتیک است.

4.پرهیز از عادات بد: عاداتی از قبیل خوردن تنقلات و غذا در آخر شب، سیگار کشیدن و نشویدن نوشابه بر سلامت کلی بدن تاثیر می گذارد. بعد از خوردن غذا فورا نخوابید و اجازه بدهید تا پیش از خواب غذای شما به طور کامل هضم شود.

5. غذا را کامل بجوید: جویدن غذا به اندازه کافی باعث مخلوط شدن مناسب آن با آنزیم های بزاقی و در نتیجه آغاز فرایند هضم از دهان می شود. به طور متوسط باید بعد از هر لقمه غذایی را حدود 30 بار بجوید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

سقوط شدید قیمت سکه و دلار در بازار، سکه به زیر 10 میلیون تومان خواهد رسید؟ | 6.9 هزار زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد | 67.8 هزار ثبت نام فروش فوق العاده سایپا آغاز شد+جدول | 13.2 هزار عوامل اصلی ریزش مو های خود را بشناسید | 29.4 هزار سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در یزد | 15.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا