تبریز نیازمند 1800 دستگاه اتوبوس است


تبریز نیازمند 1800 دستگاه اتوبوس است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: در حال حاضر شهر تبریز نیازمند 1800 دستگاه اتوبوس است، در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه 700 دستگاه است.

ایمان غنی زاده در حاشیه بازدید از توقفگاه مرکزی، پایانه‌های هسته مرکزی شهر و راه آهن فرعی و مسیر تندرو، به همراه فرماندار تبریز، گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس، به دلیل تحریم‌های سال‌های اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

وی افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به جهت کاهش تردد به هسته‌ی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرائی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک‌های دولتی بسیار ضروری است و پیشنهاد می‌شود اا از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و اأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی در اسرع وقت اقدام شود، در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این جلسه گفت: اقدامات لازم جهت مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی ناوگان و تاسیسات بایستی با تمام توان استمرار یابد.

بهروز مهدوی هم‌چنین در خصوص نوسازی ناوگان نیز تصریح کرد: پیگیری‌های لازم توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی جهت نوسازی و بازسازی ناوگان توسط شهرداری محترم و مراجع ذیربط با جدیت انجام گیرد و فراخوان دعوت از بخش خصوصی جهت تامین اتوبوس نو و خدمات دهی به شهروندان انجام پذیرد و شهرداری تبریز اقدامات نظارتی بر کارکرد سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت خدمات دهی مطلوب به شهروندان را داشته باشد.

وی در بازدیدی از توقفگاه مرکزی، پایانه‌های هسته مرکزی شهر و راه آهن فرعی و مسیر تندرو، از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاه‌ها، ضدعفونی ایستگاه‌ها و ناوگان و خدمات دهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته