قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان‌های دیگر است


قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان‌های دیگر است

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: تعداد قوانین و مقررات زائدی که در این استان احصاء و به هیات مقررات زدایی ابلاغ شده، بسیار کمتر از استان‌های دیگر است.

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر، روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در اتاق بازرگانی اصفهان، از تشکیل هیات مقررات زدایی در وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد.

وی تصریح کرد: این هیات از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ،انجمن صادرکنندگان، جهاد کشاورزی، گمرک، استانداری، کارگو ترمینال و اتاق اصناف استان گلایه شدیدی دارد.

وی در این باره توضیح بیشتری نداد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت حذف مقررات زائد اظهار داشت: این مقررات باید بسرعت احصاء و به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ارائه شود.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید جدیت لازم را در این زمینه انجام دهد و با اهتمام، همه مقررات زائد حذف شود.

قاضی عسگر تاکید کرد: تا زمانی که مقررات زائد حذف نشود، کار کردن در این استان دشوار است و در چنین شرایطی اصلاح محیط کسب و کار هم انجام نخواهد شد.

وی گفت: پایانه صادرات محصولات کشاورزی باید در کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان یا هر محل دیگری، تجمیع و راه اندازی شود.

معاون استانداری اصفهان با اشاره به اینکه انجمن صادرکنندگان از نظر کارگروه توسعه صادرات استان تصویب شده است، خاطرنشان کرد: این انجمن باید یک تشکل تخصصی برای حل مشکلات صادرات کشاورزان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه انجمن صادرکنندگان باید به کشاورزان برای صادرات کمک کند، گفت: نمی‌توان از خود کشاورزان و باغداران انتظار داشت تا این تشکل را راه اندازی کنند.

قاضی عسگر بیان کرد: گروه آینده پژوهی باید در مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی وجود داشته باشد و بررسی لازم را در باره نیازهای محصولات بازار در سال‌های آینده انجام دهد و کشاورزان را به سمت تولید این نوع محصولات هدایت کند.

وی تصریح کرد: برخی از کارشناسان معتقدند که کاشت سیب در سمیرم مقرون به صرفه نیست و با توجه به آب و محیط مناسب این منطقه باید گردو، فندق، بادام و پسته که از ارزش افزوده بسیار بالاتری برخوردار است، در این خطه کشت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه کارشناسان، مشکلات امروز باغداران سمیرمی را از چشم سازمان جهاد کشاورزی می‌بینند، تصریح کرد: باید نکات کاربردی دقیقی در این جلسات ارائه شود وگرنه صرف بازگو کردن مسائل، مشکلی را از کشاورزان و صادرکنندگان حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: همواره دانشگاهیان در گذشته به تئوری زدگی متهم می‌شدند اما امروز صادرکنندگان بیشتر با این مشکل مواجه هستند .

به گفته قاضی عسگر، صادرکنندگان در شرایط امروز باید عملیاتی فکر کنند و بصورت دقیق به سمت هدف شلیک کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، امروز با پنج دستور کار در زمینه تکمیل زیر ساخت های تجاری استان، فراهم کردن دستگاه ایکس ری برای کارگو ترمینال فرودگاه، تکمیل نمایشگاه کاشان، تصویب انجمن توسعه صادرات و انتقال کالا به حوزه اوراسیا و اروپا از طریق ارمنستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید