17 پروژه ورزشی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود


17 پروژه ورزشی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: 17 پروژه ورزشی در 10 شهر استان همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

کیومرث پورایراندوست روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه‌ها توسط ادارات ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، منطقه آزاد و بخش خصوصی اجرا و برای آنها بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: سالن حسین‌آباد با مساحت ۸۸۷ متر مربع و فاز نخست آکادمی والیبال با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ارومیه، سالن جوانان با مساحت هزار و ۲۱۲ متر مربع در پیرانشهر، زمین چمن مصنوعی روباز با مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع در شهرهای پیرانشهر، چالدران، ماکو و مهاباد، سالن ورزشی جوانان با مساحت هزار و ۲۱۲ مترمربع در بوکان، سالن ورزشی نشگولان با مساحت ۸۸۷ مترمربع در سردشت، فاز تکمیلی سالن صوفی در شوط، سالن ورزشی شاهین‌دژ با مساحت ‌هزار و ۲۵۰ مترمربع و سالن ورزشی خلیفان با مساحت ‌هزار و ۸۰۰ مترمربع در مهاباد در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: خانه کشتی با مساحت ۸۲۳ مترمربع و سالن ورزشی با مساحت هزار و ۹۰۶ متر مربع در شوط توسط منطقه آزاد ماکو و سالن آبشناسان با مساحت ‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و فاز یک مجموعه ورزشی جودی با مساحت ‌هزار و ۳۴۴ مترمربع و هزینه ۱۲ میلیارد ریال در ارومیه و سالن ورزشی پیروت‌پور با مساحت ‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال در مهاباد توسط بخش خصوصی احداث و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

پورایراندوست اضافه کرد: در دهه فجر امسال، ۱۴ خانه ورزش روستایی نیز با مشارکت هیات ورزش‌های روستایی و ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی به تجهیزات ورزشی تجهیز خواهند شد.

وی گفت: این تجهیزات شامل میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی و چوب کشی است.

وی افزود: با افتتاح این تعداد پروژه ورزشی در آذربایجان‌غربی سرانه ورزش استان رشد چشمگیری یافته و برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهدشد.

در حال حاضر استان آذربایجان‌غربی از استان‌های پیش‌رو در تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد