17 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهین‌دژ کشف شد


17 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهین‌دژ کشف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: 17 دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در داخل یک گاوداری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید عمران‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت اخباری در زمینه فعالیت فردی در یکی از گاوداری‌های این شهرستان، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اخذ مجوز از مراجع قضایی، محل مورد نظر بازرسی شد.

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی در این بازرسی ۱۷ دستگاه ماینر، دستگاه پوز بانکی و دستگاه رایانه به همراه متعلقات آن در مجموع به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه یک فرد در این رابظه دستگیر شده است گفت: وی در بازجویی‌های اولیه بر فعالیت در شبکه «بیت‌کوین» اعتراف کرده است که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ از همکاری و همراهی شهروندان در زمینه شناسایی افراد متخلف که به امنیت اجتماعی و اقتصاد جامعه ضربه می‌زنند، قدردانی کرد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت و ۲ کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403