2 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در اردبیل افتتاح شد


2 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا- 2 مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد ویژه معتادان مرد و زن روز سه شنبه با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی در روستای انزاب علیا شهرستان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در آیین افتتاح این مراکز با بیان اینکه بازگشت معتادان به اعتیاد مهمترین مشکل در مراکز بازتوانی است گفت: تمرکز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای جلوگیری از این پدیده مفید و موثر است.

وی افزود: تفاوت عمده این مراکز با نمونه‌های مشابه در این است که در آنها با اقدامات موثر از بازگشت به اعتیاد معتادان درمان شده پس از بازگشت به جامعه پیشگیری می‌شود.

2 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در اردبیل افتتاح شد

بهنامجو دوره‌های مهارت آموزی برای افراد فاقد مهارت را از جمله این اقدامات در مراکز جدید بازتوانی معتادان ذکر و اظهار کرد: این اقدام سبب می‌شود تا شرایط کار و اشتغال برای افراد معتاد درمان شده پس از خروج از این مراکز فراهم شود.

او ادامه داد: بیمه و اشتغال افراد دارای مهارت و نیز افرادی که در این مراکز مهارت‌های لازم را در یک حرفه فرا گرفته‌اند تضمین می‌شود تا امکان بازگشت به اعتیاد را در معتادان درمان شده به پایین ترین حد ممکن کاهش داد.

استاندار اردبیل در این مراسم خواستار افزایش مبلغ تسهیلات از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال و نیز تخصیص مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال و ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه این ۲ مرکز شد که از سوی وزیر تعاون مورد موافقت قرار گرفت.

2 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در اردبیل افتتاح شد

بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی اردبیل در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز ویژه آقایان ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که تاکنون۱۰۰ نفر در آن پذیرش شدهاند و مرکز بانوان نیز دارای ۳۰ نفر ظرفیت است که ۱۰ نفر در آن پذیرفته شده‌اند.

وی اظهار کرد : این مراکز به شکل جامع هستند و معتادان در مدت چهار ماه اقامت در این مکان‌ها ابتدا مورد سم زدایی و درمان قرار گرفته و بعد مراحل مشاوره و ارتباط با خانواده و نیز مهارت آموزیشان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مرکز بازتوانی آقایان کارگاه تولید پوشاک برای فعالیت افراد تحت درمان راه اندازی شده و قرار است مرکز پرورش گل و پرورش ماهی نیز راه اندازی شود.

او هدف اصلی در این مراکز را درمان کامل افراد معتاد و بازگرداندن آنان به کانون گرم خانواده به واسطه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال دایم دانست.

استاندار اردبیل به همراه جمعی از مدیران و مسوولان استانی در حاشیه این مراسم از قسمت‌های گوناگون مرکز جامع بازتوانی نجات اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و پیشنهادهای افراد نگهداری شده در این مرکز قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش