10 تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت در خراسان شمالی برگزار می‌شود


10 تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر، 10 تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت در سطح استان برگزار می‌شود و گروه‌های سرود هم در برخی خیابان‌های شهر بجنورد اجرا خواهند داشت.

جواد کهنسال روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اجرای این برنامه ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود.

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه به همین مناسبت جشنواره ورزش ایثارگران در سه رشته فوتسال، دارت و شطرنج برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر ایثارگر برای حضور در این جشنواره نام نویسی کرده اند که ۲۰ بهمن ماه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت مسابقه ورزشی فوتسال بین جانبازان و آزادگان بالای ۲۵ درصد برگزار می‌شود افزود: بجنورد و شیروان هرکدام ۲ تیم و مابقی شهرستان‌ها هر کدام با یک تیم در این مسابقات شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در مسابقه دارت و شطرنج نیز ۴۲ نفر از ایثارگران شرکت می کنند، گفت: نفرات اول، دوم و سوم در سطح استان برگزیده می‌شوند و در نهایت نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

وی برگزاری مراسم تکریم مادران و همسران شهدا، غبارروبی وگلباران مزار مطهر شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد و برگزاری نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: در بررسی انجام شده در زمینه تعداد شهدا در روستاهای پنج استان، روستای رویین اسفراین با تقدیم ۳۱ شهید در دوران ۸ سال دفاع مقدس بیشترین شهید را داشته است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و در دوران دفاع مقدس ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله در تقویم جمهوری اسلامی ایران دهه فجر نام گرفته است.

تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان