سرانه ورزشی فارس در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 82 هزار متر مربع افزایش می یابد


 سرانه ورزشی فارس در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 82 هزار متر مربع افزایش می یابد

حاجی زاده گفت: با افتتاح 42 پروژه ورزشی در استان فارس به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، 82 هزار متر مربع به سرانه ورزشی فارس افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس حاجی زاده»، بعد از ظهر امروز (سه شنبه 7 بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران از افتتاح پروژه های ورزشی در فارس به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی 42 پروژه ورزشی در استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: به این پروژه ها 53 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و موجب افزودن 82 هزار متر مربع به سرانه ورزشی فارس می‌شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب پنج سالن ورزشی، 36 زمین چمن و یک خوابگاه ورزشی به سرانه ورزشی استان اضافه می شود و سه پروژه نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به انجام خواهد رسید.

حاجی زاده در ادامه با اشاره به تجهیز خانه های ورزش روستایی در فارس بیان کرد: 20 خانه ورزش روستایی نیز به مناسبت دهه مبارک فجر تجهیز می‌شوند.

وی ادامه داد: 350 پروژه نیمه ‌تمام در حال حاضر در اداره کل ورزش و جوانان فارس وجود دارد و سعی می کنیم تا پایان دولت تدبیر و امید پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: حمایت‌های استاندار فارس موجب شده است تا هشت و سه دهم میلیارد تومان اعتبار از ظرفیت‌های مختلف بودجه ای به اعتبارات ورزشی استان فارس اضافه شود.

وی با تاکید بر صدمات کرونا به باشگاه‌های ورزشی استان گفت: با هدف حمایت از باشگاه های استان، در مرحله اول 539 باشگاه برای دریافت تسهیلات و در مرحله دوم که همچنان ادامه دارد، 349 به بانک ها معرفی شده اند.

حاجی زاده افزود: 72 مدال کشوری، یک مدال آسیایی و چهار مدال جهانی، ارمغان ورزشکاران فارس در سال 99 بوده است و از 93 ورزشکار استان نیز به تیم‌های ملی دعوت شده‌ است.

وی اعلام کرد: سرانه ورزش روستایی طی هشت سال قبل، رشد 102 درصدی داشته است و سرانه فضای ورزشی روستایی در فضاهای سربسته 6 صدم و در فضاهای روباز 56 صدم در استان است.

حاجی زاده با اشاره به شیراز به عنوان شهرستانی که کمترین سرانه ورزشی را دارد، بیان کرد: نبود زمین علت اصلی این وضعیت است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس