نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان افتتاح شد


نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان افتتاح شد

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان همزمان با 24 مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان بهبود یافته کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان عصر امروز با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت وبینار و با حضور جمعی از مسئولان استانی در کرمان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه مرکز مذکور مخصوص آقایان است، افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند.

"عباس صادق زاده" اظهار کرد: برای راه اندازی این مرکز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند، گفت: بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم زدایی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد تحت درمان در مرحله بعد سه و نیم ماه اقامت برای درمان های روانشناختی، حرفه آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز دارند، بیان کرد: بعد از ترخیص نیز هفته ای سه جلسه دو ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: با توجه به درمان های در نظر گرفته شده در طول این مدت احتمال بازگشت معتادان بهبود یافته بسیار پایین خواهد بود و می توان گفت که بازتوانی کامل در این مراکز صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خلاء این مرکز در کرمان بسیار مشهود بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی