نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته کرمان افتتاح شد


نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان همزمان با 24 مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبود یافته کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا،نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان روز سه شنبه با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت وبینار و با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مرکز برای آقایان است افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند.

عباس صادق زاده افزود: برای راه اندازی این مرکز ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات، درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طول درمان افراد در این مرکز یکساله است گفت: افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند و بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم زدایی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد تحت درمان در مرحله بعد ۳.۵ ماه اقامت برای درمان های روانشناختی، حرفه آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز دارند بیان داشت: بعد از ترخیص نیز هفته ای سه جلسه ۲ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود.

صادق زاده با اشاره به اینکه هزینه هر نفر در هر ماه ۲ میلیون تومان است گفت: افرادی که در این مرکز پذیرش می شود در ماه اول ۶۰ درصد، ماه دوم ۷۰ درصد، ماه سوم ۸۰درصد و ماه چهارم ۹۰درصد هزینه های آنها را بهزیستی پرداخت می کند و از ماه چهارم به بعد تا یکسال ۱۰۰ درصد هزینه ها را بهزیستی پرداخت می کند.

به گفته رییس سازمان بهزیستی در سطح کشور ۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته