بانک اطلاعاتی برای ساماندهی معادن شن و ماسه یزد ایجاد شد


بانک اطلاعاتی برای ساماندهی معادن شن و ماسه یزد ایجاد شد

یزد- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از تهیه بانک اطلاعاتی معاون شن و ماسه استان خبرداد و گفت: این مهم بستر را برای ساماندهی معادن شن و ماسه با هدف افزایش کیفیت تولید همراه با رعایت ملاحظات زیست محیطی و ارائه خدمات مناسب به مردم هموار می‌کند.

به گزارش ایرنا، محسن صادقیان روز سه‌شنبه در نشست بررسی طرح ساماندهی معادن شن و ماسه استان قدردانی از انجمن شن و ماسه و بتن استان به دلیل همراهی، تعهد و مسئولیت پذیری در طرح ساماندهی معادن شن و ماسه افزود: بانک اطلاعاتی معادن شن و ماسه برای دستگاه های مرتبط با این مجموعه مانند سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی، مدیریت امور اراضی و شرکت آب منطقه‌ای استان یکسان سازی شده است.
وی ادامه داد: این طرح به ما کمک می کند که بتوانیم برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای معادن شن و ماسه استان ترسیم کنیم.

در این نشست نماینده انجمن شن و ماسه و بتن استان ضمن ارائه گزارش از معادن شن و ماسه سطح استان در خصوص کنترل و نظارت و ایجاد رده کیفیت استاندارد برای تمامی معادن، درباره سامانه فروش آنلاین شن و ماسه و مصالح ساختمانی توضیح داد.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن استان یزد فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !