استانداریزد: مدیران موظف به‌تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در استان هستند


استانداریزد: مدیران موظف به‌تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در استان هستند

یزد - ایرنا - استاندار یزد با تاکید بر همراهی مسوولان با بهبود شرایط سرمایه‌گذاری در استان گفت: تسهیل امور برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاران، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در استان زمینه‌سازی می‌کند.

محمدعلی طالبی عصر سه‌شنبه در آیین امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان خیری در شهر مروست شهرستان خاتم افزود: اجرای طرح ها توسط خیرین و سرمایه گذاران در راستای کمک به دولت و کشور است و موجب رونق کسب و کار در استان می شود، بنا بر این مدیران موظف به بسترسازی برای افزایش مشارکت بخش های مختلف هستند.

وی اظهار داشت: استان یزد یکی از، استان‌های برخوردار در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی است اما بیشتر امکانات بهداشتی درمانی در مرکر استان و شهرستان‌های بزرگ مستقر شده است و مناطق کمتر برخوردار با کمبود امکانات مواجه هستند.

طالبی خاطر نشان کرد: برای ایجاد بیمارستان خیری در مروست شهرستان خاتم مجوزهای لازم از سوی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بخش مروست و مرکز جامع سلامت به همراه چند خانه پزشک در سبز دشت بافق ساخته شود.

استاندار یزد ادامه داد: امیدواریم با مشارکت خیرین و صنایع استان مشکلات و کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان و خدمات عمومی مورد نیاز شهروندان وجود دارد ، رفع شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این مراسم گفت: ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر مروست به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دکتر محمود نوری شادکام افزود: در فاز اول این طرح بخش‌های جراحی، زنان، اطفال و داخلی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و تعداد تخت های بیمارستان در فاز توسعه به ۶۴ تخت افزایش می‌یابد و بخش‌های تخصصی آی سی یو، سی سی یو، قلب و غیره به آن افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۲۰ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیری مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: یک بیمارستان در شهرستان اشکذر در حال احداث است و تفاهمنامه ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی مروست نیز با همکاری خیر یزدی امضا شده که مراحل اجرایی ساخت آن در دهه فجر سال جاری آغاز می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون سه هزار تخت بیمارستانی فعال در استان وجود دارد و با بهره برداری از طرح‌های بهداشت و درمان در حال ساخت، ۸۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.

نوری شادکام ادامه داد: میانگین تخت بیمارستانی در استان سه تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است، در حالی که این آمار در کشور یک هشتم تخت نسبت به جمعیت است که با بهره برداری از طرح‌های جدید، این عدد به چهار تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت می‌رسد.

در این مراسم تفاهمنامه ساخت بیمارستان خیری در شهر مروست شهرستان خاتم با حضور نماینده مردم مهریز، خاتم، ابرکوه و بافق در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از مسئولان در محل استانداری یزد امضا شد.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس