عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع آبرسانی به خضرآباد اشکذر آغاز شد


عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع  آبرسانی به خضرآباد اشکذر آغاز شد

یزد - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت فاز دوم مجتمع آبرسانی به بخش خضرآباد اشکذر روز سه‌شنبه با حضور استاندار و جمعی مسوولان استان و این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار یزد در این آیین با اشاره به اینکه تامین آب یکی از مهمترین مطالبات مردم خضرآباد است، گفت: توسعه زیرساخت‌های این منطقه نقش مهمی در بازگشت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها دارد.
محمدعلی طالبی با تقدیر از کمک‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله آب استان یزد افزود: دولت با وجود مشکلات مالی، خدمات ارزنده ای را در حوزه مناطق روستایی به ویژه در اموز زیربنایی انجام داده و اقدامات دولت نه تنها متوقف نشد بلکه هر روز شاهد انجام پروژه‌های مختلفی هستیم.
وی افزود: ایجاد پروژه‌های زیرساختی در نقاط روستایی به ویژه در بخش خضرآباد به دلیل نزدیکی به مرکز استان می‌تواند به رفع مشکلات یزد کمک شایانی داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه تلاش برای بهبود وضعیت مردم باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، گفت: نبود امکانات در روستاها انگیزه مهاجرت به حاشیه شهرها را تقویت می‌کند.

محمدصالح جوکار با تشریح مشکلات اقتصادی و رکود و تورم حاکم بر بازار اظهار داشت: باید شرایطی به وجود آید که قدری از فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم کاسته شود.

وی تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم را مورد تاکید قرار دارد و تصریح کرد: این طرح در آستانه دهه مبارک فجر برای مردم منطقه کم برخوردار خضرآباد آغاز شده که امیدواریم با بهره برداری از آن مشکلات این منطقه را کاهش دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در گذشته ما بسیاری از مایحتاج زندگی خود را از روستاها تامین می‌کردیم ولی امروز متاسفانه حتی آب روستاها را از شهرها تامین می‌کنیم و این اصلا مناسب نیست و خط انتقال آب بخش خضرآباد مشکلات این منطقه در حوزه آب را رفع می‌کند و مردم با مشکلات کمتری در حوزه تامین آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین آب یکی از درخواست‌های اصلی مردم این منطقه است گفت: منطقه خضرآباد نیازهای اساسی دیگری هم دارد که باید مسئولان نسبت به سایر مشکلات نیز توجه لازم را داشته باشند.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد هم در این آیین در خصوص فاز ۲ آبرسانی به خضرآباد گفت: طرح آبرسانی به ۴۰ روستای یزد اسفندماه با حضور وزیر نیرو بهره برداری می‌شود.

اصغر ریاضتی افزود: در فاز نخست آبرسانی به خضرآباد افزون بر ۲۵ کیلومتر لوله کشی و یک هزار متر مکعب مخزن ذخیره در سال ۹۷ اجرا شد و فاز دوم طرح یاد شده شامل ۴۴ کیلومتر خطوط آبرسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن و ۹ باب ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد هزینه اجرایی این طرح را ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خضرآباد با ۲ هزار نفر جمعیت از توابع اشکذر است و مرکز این شهرستان ۳۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری