بزرگداشت 464 زن شهیده در لرستان برگزار می‌شود


بزرگداشت 464 زن شهیده در لرستان برگزار می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز تحت عنوان بزرگداشت 464 زن شهیده استان 15 اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمود زرین جویی امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همچنین کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در سراسر کشور در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود که در کنگره استانی از نخبگان زن ایثارگر تجلیل و همچنین از کتاب زندگینامه شهدای زن استان رو نمایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ویژه دهه فجر را هرچه باشکوه‌تر در راستای میثاق با امام (ره) و شهدا را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه اقشار و مردم هستند و همه ما در مقابل جانفشانی و ایثار شهدا مدیون آنها هستیم، تصریح کرد: به همین دلیل باید برنامه‌های دهه فجر که زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام(ره) است باشکوه برگزار شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر بنیاد شهید اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود
وی نواختن زنگ انقلاب با حضور مسوولان در مدارس شاهد و شبکه شاد، رژه موتور سواران از فرودگاه خرم‌آباد تا گلزار شهدا، پایش سلامت مادران، همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و همچنین اجرای طرح سپاس با موضوع سرکشی از خانواده‌های شهدا با محوریت شهدا و ایثارگران دوران انقلاب را از جمله مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید استان است.

زرین جویی تعویض پرچم مزار قبور شهدا، تجلیل از مادران شهدا به مناسبت رحلت حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا را از دیگر برنامه‌های این نهاد بیان کرد و گفت: همچنین از تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌شود.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی جامعه ایثارگری، سرکشی و عیادت ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها و منازل را از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران بنیاد شهید بیان کرد.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر،۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو