احمدی: باید کاری کنیم تمام مردم ایران ورزش کنند


احمدی: باید کاری کنیم تمام مردم ایران ورزش کنند

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: بزرگترین دغدغه ما این است که بتوانیم تمام مردم را به سمت ورزش سوق بدهیم و از این راه به سلامتی و نشاط مردم کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست هیات رئیسه جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز (سه‌شنبه) با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در محل سالن جلسات وزارت ورزش برگزار شد.

عبدالحمید احمدی با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست هیات رئیسه که با ایام دهه مبارک فجر همزمان شده است، گفت: از تشکیل این جلسه خوشحال و امیدوار هستیم که در خروجی مجموع این گفتمان شاهد اتفاقات بزرگی در ورزش همگانی کشور باشیم.

وی ادامه داد: برای ورزش کشور در بخش های مختلف ساختارهایی تعریف شده است که زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد که اثربخش باشند و مردم به طور ملموس این اثرات را مشاهده کنند.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اهمیت تشکیل هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای همگانی خاطرنشان کرد: شورای ورزش همگانی به ریاست وزیر ورزش و حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مرتبط با ورزش تشکیل شده است که می‌تواند کمک حال هیات رئیسه و فدراسیون باشد و در سایه همکاری و تعامل با یکدیگر قدم های بزرگ داشته شود.

عبدالحمید احمدی تاکید کرد: همانطور که پیش از این هم عنوان شد، آمارها نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم در ورزش حدود ۵۰ درصد است. این نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت کشور ورزش نمی‌کنند. ورزش کردن ۵۰ درصد مردم خبر خوبی است اما این که ۵۰ درصد دیگر مردم و حتی بیشتر ورزش نمی‌کنند یک چالش است که باید هدف همه رفع این دغدغه بزرگ باشد.

وی ادامه داد: تمام ارگان‌ها و نهادهایی که با ورزش همگانی مرتبط هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که این دغدغه برطرف شود و ۵۰ درصد دیگر مردم هم به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ارزیابی از عملکردمان داشته باشیم، نمره ما حتی متوسط هم نیست و حتی می‌تواند ضعیف هم باشد. باید براساس نیازهای جامعه عمل کنیم چرا که این آمار نمی‌تواند عملکرد قابل قبولی را برای ما رقم بزند. ما درحوزه سلامت با چالش های جدی مواجه هستیم. چاقی و اضافه وزن بین مردم در همه اقشار حاکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و باید بتوانیم ظرفیت ها را نسبت به گذشته چابک تر و فعال تر به کار بگیریم و هم افزایی و یکپارچگی مورد نظر را رقم بزنیم تا از پس این مسئولیت سنگین بربیایم.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: هیات رئیسه یکی از مهمترین ساختارها در هدایت ورزش همگانی کشور است که باید با راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر وضعیتی که بر ورزش همگانی حاکم است فایق بیایم. امیدوارم ما بتوانیم برای سال ۱۴۰۰ رویکرد جامعی را در موضوع ورزش همگانی ترسیم و عملیاتی کنیم تا از این طریق هم به سلامت و هم نشاط مردم و توسعه ورزش کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: نقش هیات های استانی در توسعه و گسترش ورزش همگانی بسیار پررنگ است و به عنوان خط مقدم توسعه ورزش همگانی باید مسئولیت خود را به درستی اجرا کنند.

احمدی در پایان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ورزش همگانی خاطرنشان کرد: هر کجا پیشرفت کرده است، حتما از آموزش و پرورش پیشرفتهای برخوردار است. در ورزش همگانی هم اگر نهاد آموزش و پرورش را قوی داشته باشیم حتما همه بخش ها به سمت توسعه حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها