به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با عناوین «درمان رایگان و کارآمد، نه بیمه تکمیلی»، «پرداخت بدهی دولت به تامین‌اجتماعی خواسته ماست»، «تعدیل اقتصادی بیکاری»، «اموال صندوق‌ها به بازنشستگان تعلق دارد، تعرض به منابع آنها، ممنوع»، «معیشت، منزلت سلامت حق مسلم ماست»، «حذف ۲ درصد کسورات ماده ۸۹» در دست داشتند.

همچنین نماینده تجمع‌کنندگان گفت: تجمع امروز ما تنها به‌دلیل اعتراض به وضعیت حقوق پایین بازنشستگان و افزایش تورم است. وی با اظهار نگرانی از وضعیت فاصله طبقاتی تصریح کرد: هم اکنون فرزندان ما با تحصیلات عالیه مجبور هستند برای تامین معاش به مشاغلی همچون کار در تاکسی‌های اینترنتی روی آورند.

یکی از تجمع‌کنندگان با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی به درستی انجام نشده است، گفت: با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بین ۳ تا ۵ میلیون به حقوق آنها اضافه شده، این درحالی است که حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی تنها بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین‌اجتماعی اصلا مناسب نیست و هیچ یک از خدمات مربوط به دندانپزشکی، رادیولوژی، دارو و ویزیت را تحت پوشش ندارد. در عین حال نماینده نیروی انتظامی حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن دعوت از تجمع‌کنندگان به حضور در سالن اجتماعات این وزارتخانه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان سربازان انقلاب در کنار شماست و در مقابل شما قرار ندارد. در پایان این مراسم تجمع‌کنندگان بیانیه پایانی را امضا کردند.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند